1 juli 2013

Jag tvingade Agnes klippa till min husse

TILLKLIPPERSKA Senaste tiden har husse sett ut som ett skogstroll. Det är inte utan att jag har skämts som en hund, när min husse och jag har promenerat på stan. ”Skala honom på huvudet”, sade jag till min Agnes,

Min Agnes är en flicka med många talanger. Hon kan inte bara städa uterum och plocka blommor. Hon kan ta bort massa hår också.

Jag har länge påpekat för min husse att han borde decimera håret på huvudet, men inte. Så kom min Agnes hem.
– Ta häcksaxen eller trimmern och avlägsna lite hår på din pappa, sade jag till Agnes.
– Kanske det, sade Agnes, men jag tror att jag försöker med en vanlig sax och klippmaskinen först.
Och tänk, det var precis vad min Agnes gjorde. Det låg drivor med hår under klipplatsen. Jag tycker min husse blev ganska fin.
Nu fattas det bara att han bantar minst 19,7 kilo.

Hej så länge
Sverker

Leg. klippare

SKOGSMAN Detta är en förebild. Alltså inte en förebild, tvärtom, utan en bild som togs före. Så såg han nämligen ut innan min Agnes gick loss på hans för mig generande hårväxt med sax och maskin.

ARG Jag undrar så varför husse ser arg ut på den här bilden. Han borde ju se glad ut, när han har blivit så fin på huvudet. Det är min Agnes som har finat till honom. Fast han är kanske arg för det börjat växa skägg på t-shirten?

8 kommentarer:

  1. Det blev ett bättre resultat/E-beth

    SvaraRadera
  2. Men vilken förvandling! Riktigt tjusigt! Makeover-gänget i Gokväll skulle inte ha kunnat göra det bättre!

    SvaraRadera
  3. Jag tycker inte din husse ser arg ut, snarare förvånad. Plötsligt blev han ju ungefär tjugo år yngre!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tycker han ser max två månader yngre ut.

      Radera
  4. Det här inlägget hade jag visst missat. Skyller på matte. Din husse ser inte ut som ett skogstroll längre.

    SvaraRadera