4 juli 2013

Gratis rosévin gjorde Hättedalen till fiasko

TOMT Inte ens en lite katt hade kommit för att höra på mig. Jag tittade till och med under scenkanten. Jag säger bara: Skyll er själva!

Det dåliga rosévinet i Almedalen har lockat Sveriges journalister bort från viktiga saker. Någon annan förklaring kan jag inte ha till att det förväntade folkhavet uteblev när det var västgötaspetsarnas dag i Hättedalen, fastän det var ytterst viktiga saker som avhandlades och belystes i mitt intressanta tal.

Jag kan säga direkt, att du just har missat århundradets intressantaste och retoriskt mest lysande tal i hela världen. Det hölls i Hättedalen vid 11-tiden av mig. Du var inte ensam förlorare, det var miljoners miljoner som också missade talet.
Jag måste erkänna att det kan bero på bristen på annonsering. Jag annonserar inte av ideologiska skäl (=ont om pengar, eller rättare sagt inga pengar alls).
För att du inte ska sväva i okunnighet om viktiga saker, så får du en sammanfattning av mitt tal här.

1. Inga vinster från välfärden ska gå till riskkapitalisters skatteparadiskonton. De ska istället återinvesteras i till exempel tuggben till Sverker.

2. Ett ytterligare jobbskatteavdrag behövs inte. Ta istället bort skatten helt för alla pensionärer (=husse) som har en västgötaspets (=Sverker), så de kan köpa anständig mat (=kött och sånt) till sin älskling.

3. Mer än ökad jämlikhet för oss manliga män.

4. Mer och bättre fördisk till alla hundar, men mest och bäst till alla västgötaspetsar som heter Sverker.

5. Ersätt rosévin med Frolic eller leverbitar.

6. Man ska vara snäll mot katter, även om de är invandrade fransyskor och fula.

Det var de viktigaste punkterna i sammandrag och det är den politiken jag ska till val med.

Hej så länge
Sverker

Leg. agitator

TOMT Här hade jag förväntat mig att jag skulle mötas av ett jublande folkhav. Du ser samma som jag. Inte ens en förvirrad tysk från campingplatsen hade dykt upp.

POSE Som du ser hade jag övat in flera intressanta poser framför spegeln därhemma. Allt för att göra mitt tal extra spännande. Men vad hjälpte det, när jag inte hade några åhörare.

FÖRVÄNTAN Det var något sådant här jag hade trott att min utsikt från scenen skulle vara, när jag höll mitt ytterst välformulerade tal. Men inte. Allt är journalisternas fel.

2 kommentarer: