26 maj 2013

Tranåsveckan börjar ta sig

BESVIKNA Framför scenen satt ett gäng flickor. Antagligen satt de där och väntade på att jag skulle uppträda. Dessvärre blev de mycket besvikna, när de fick reda på de faktiska omständigheterna. Men jag tröstade dem. Ser du att det är en flicka som klappar mig? Fast det skulle komma ett substitut (=halvdan ersättare) för mig ett par timmar senare som heter Eric Saade.

Jag beslöt mig för att ge Tranåsveckan en ny chans idag. Det är ett beslut som jag inte ångrar en sekund. Nu var tälten öppna och därinne fanns det olika bord som det stod människor vid. De hade en enda uppgift.

Eftersom husse är husse, så gick vi in en bakväg.
– Det kan vara förståndigt, om man inte får ha hundar med sig. Dessutom kanske det är inträde.
Vi hamnade mitt inne i en teaterföreställning av de mest bisarra slag. En farbror som påstod sig heta Kråkan och en tant som enligt egen utsago hette Mamma Mu. Det hela var mycket märkligt.
Sedan gick vi en sväng i de olika tälten. Det var mycket trevligt, eftersom alla frågade husse om de fick ge hunden en karamell. Jag samtyckte förstås, men även husse var på sitt soligaste humör. Mycket trevligt och näringsrikt.
Sedan gick vi hem efter ett lyckat besök. Husse hade med sig en hel kasse med pennor och annat som han hade norpat åt sig, under tiden som jag koncentrerade mig på godiset.

Hej så länge
Sverker

Leg. mässbesökare

MISSFOSTER Han till höger kallade sig kråkan och hon till vänster påstod sig vara mamma Mu. Visserligen är jag väldigt vidsynt, men är det lämpligt att låta ett freak med fyra blottade snoppar uppträda för massa barn? Ja, jag bara undrar.

GODISTÄLT Detta är bara en liten del av ett av godistälten. Det finns godis vid alla röda pilar och det fanns mycket mera. Lägg märke till de beundrande blickar som – med all rätt – slängs på mig!

5 kommentarer:

  1. Härligt Sverker! Tänk att husse tog sitt förnuft till fånga och lät dig äta godis!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag fick äta av alla som bjöd mig, bara jag dansade. Det var det ju värt.

      Radera
  2. Du verkar haft en bra söndag och med en husse som för en gångs skull inte lät snålheten ta överhand/E-beth

    SvaraRadera
    Svar
    1. Aha,det fanns alltså en förklaring till givmildheten/E-beth

      Radera