31 maj 2013

En lysande utställning – med och utan sol


Visserligen är jag det klarast lysande ljuset i hela världen, men solen kommer som god tvåa. Varje morgon, efter jag väckt husse, går han ut på balkongen och tar en Instagrambild på solen med sin telefon. Då blir hans vänner på Instagram och Facebook uttjatade på solvilder.
Naturligtvis skulle det bli bättre bilder om jag var med på dem.
Ibland ligger telefonen på undervåningen, och då blir det en bild från trädgården mot solen istället.
De dagar solen inte syns, så syns inte solen heller på just den bilden.
Fastän bilderna är tagna från samma ställe (de flesta), så ser det inte likadant ut. Visst är väl det konstigt. Bildtexter får du hitta på själv idag


Hej så länge
Sverker

Leg. solskådare








4 kommentarer:

  1. Vilka jättefina bilder din husse har tagit! De blev så bra så man skulle nästan kunna tro att det var du Sverker som höll i kameran. Men då hade de väl blivit ännu bättre. ;)
    Hälsningar Nina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag sa till när han skulle knäppa. Dessutom är det ingen kamera, det är en telefon jag kan prata med Agnes i.

      Radera
  2. Fulare utsikt kan man ha, hälsar matte.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Lite fel är den, för man ser inte vad grannarna pysslar med.

      Radera