27 maj 2013

Ett för sent grattis till alla mammor

MÖDRAR Jag undrar hur de här präktiga kossorna uppvaktades på mors dag. Fick de månne någon tårta, helst korvtårta, på morgonen? Visste de små kalvarna om att man ska ge en present till sin mamma? Inte vet jag, men korna får representera alla mödrar. De är inte bara mammor, de är roliga att valla också.

Det var mors dag igår. Det glömde jag bort och husse också. Men det gjorde inte så mycket, för varken husse eller jag har någon mamma. Vi har varsin mamma förstås, men de är döda bägge två och då kan man inte uppvakta.
Men idag åkte vi till farmors grav med en blomma. Farmor är husses mamma, men hon var farmor till min Per, min David och min Agnes.
Jag vet att det är lite konstigt, men jag hoppas att du försstår.


Hej så länge
Sverker

Leg. uppvaktare

PS Ursäkta att det blev så lite idag, men det är bråttom säger husse. DS

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar