27 januari 2013

Skattjakt och festmat samma kväll

SKATTJAKT Här inne i skafferiet finns det nog en skatt som husse glömde när han hämtade mig. Jag var också lite exalterad (= uppjagad), så jag glömde också bort den. Men nu ska den hem!

Husse och jag, eller jag och husse om det ska tas i rangordning, var hos min resursmatte och resurshusse igår. Det är ju lite osäkert med fördisken på det stället, men jag visste att jag hade kvar en kvarglömd skatt.

Troligtvis fanns min skatteåterbäring i skafferiet. Den var avsedd som promenadgodis till mig om jag gjort något duktigt. Till exempel kommit om de hade sagt ”Sverker. Kom!!” Kommer jag snabbt och lydigt då, så bör jag få en godis. (Eller ska ha, men det låter lite oartigt.) I vilket fall så öppnades aldrig den påsen.
Jag hade en aning om att den kunde finnas i skafferiet. Med lite möda fick jag upp dörren, som stod på glänt. Jag tog fram påsen och skällde lite uppfodrande på den.
Husse tog påsen, utan att först belöna mig med delar av påsens innehåll, och lade den i en grön kasse från Urban Outfitters. Meningen var att vi skulle ta hem kassen och påsen.
Sedan åt alla väldigt godluktande mat. Hjortbiff och svampsås. Alla utom en åt. Det var jag Sverker, som fick hålla till under bordet.
Men efter maten kom det en överraskning från min resursmattes hand: en tallrik med inte bara fördisk, utan en hel halv biff.
Jag orkade äta upp den lätt. Det hade nog inte Lucy klarat. En väldigt lyckad kväll, måste jag säga.
Du undrar säker hur det gick med kassen med påsen med godiset? Den glömde husse. Igen.

Hej så länge
Sverker

Leg. fördiskare

GODISPÅSE Jag och min godispåse. Innehållet i den röda påsen gör att jag lyder bättre. Men nu när husse glömde den igen, så får jag väl bli olydig tills han hämtar den.

SMASKENS Ser du vad det är jag får av resursmatte? En halv hjortbiff. Den var väldigt god vill jag lova, sen sitter jag väldigt fint också.

FINLIR Biffen tog snabbt slut. Som du förstår, så fick jag alldeles för lite. Redan efter någon sekund, så var det bara finliret kvar. Slicka tallriken alldeles ren, så den kan sättas in i skåpet.

2 kommentarer:

  1. Mmmmmm! Det där såg ju gott ut. Vilken tur att husse glömde godispåsen, så kan det ju bli en ny chans att få extragod "resursmattemat" igen.
    Ha det så gott Sverker hälsar Lotus.

    SvaraRadera
  2. Jo det är ju nästan så jag hade räknat ut det själv.

    SvaraRadera