24 januari 2013

Lucy är dagens loser

SKÄMS Jag förstår att Lucy försöker gömma sig. Att hålla på ett lag som spelar så taffligt så de åker ut ur franska cupen, det kan inte vara roligt. Jag håller på svenske Zlatans lag jag. De vann.

Så kan det gå när man är kaxig. Högmod går före fall. Lucy, den franska kattan som övergivit mig och husse, påstod att Toulouse spelade bättre fotboll än svenske Zlatans PSG. Ha, säger jag! Vilka var det som störtdök ut ur franska cupen?

Lucy och jag hade länge diskussioner om vilka som var bäst; franska Toulouse eller svenska Paris.
Till sist var den franska kattan tvungen att erkänna att Toulouse var bättre.
– Men utan Zlatan, så skulle Toulouse vinna som bara den, hävdade den påstridiga kattan.
– Icke, sade jag. Toulouse skulle falla som en kägla i alla fall, så det så!
Då tog Lucy till sitt sista argument. Hon försökte slåss. Men jag drog mig snabbt undan, så det gick inte.
Och vad kan vi läsa i tidningarna?
Paris Saint-Germain saknade avstängde Zlatan Ibrahimovic så väl som skadade mittbackarna Thiago Silva och Alex. Ändå hade PSG inga större problem att besegra Toulouse på Parc de Princes och avancera till åttondelsfinal i Coupe de France.

Nu kan hon sitta där hos Per och skämmas, den franska kattan.
Agnes kan också skämmas, för hon har bott i Toulouse och hon har också övergivet mig.

Hej så länge
Sverker

Leg. skadeglad

ARGUMENT Har man inte mer att säga, så kan man alltid börja slåss. I alla fall om man heter Lucy. Jag är inte sådan, eftersom jag aldrig saknar argument i en diskussion.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar