13 januari 2013

Alla är inte klantiga med sina pass

DIREKT ”Kan du hämta ditt pass Sverker, så får jag se det.” Det var resurshusse som frågade. Ja, det var väl inget. En del i min familj har ordning på sina viktiga saker. (= pass, gömda ben och leksaker).

Vet du var ditt pass finns, frågade resurshusse mig när vi i mitt hus och justerade värmen.
Dum fråga. Det vet väl alla! Med några få undantag förstås.


Jag har visserligen hört att någon annan i min familj, jag säger inte vem, men namnet börjar på P och slutar på er, också har slarvat med sitt pass när hen var i USA, men klantigheten är inte smittsam till alla.
Ingen normal person skulle ju ens komma på tanken att jag skulle tappa bort något så viktigt som passet, men husse är väldigt bra på att skylla på andra, så för säkerhets skull visar jag härmed upp att jag alltid vet exakt var jag har mitt pass

Hej så länge
Sverker

Leg. passinnehavare

MITT Bara för att visa att det inte var Lucys pass, så visade jag upp insidan också. Det syns tydligt att det är mitt pass, för det står Sverker och det är jag på bilden.

TIDLÖS När jag tittar på min bild i passet, så tänker jag: Fastän jag har spårat så mycket, så har åren gått spårlöst förbi. Jag ser lika ung och stilig ut idag som jag gjorde då.

ÄKTA Eftersom jag är finare än husse, så har jag ett äkta EU-pass. Husse hade bara ett Sverige-pass. Bara för att han har slarvat bort det kommer han att få ett skärt tillfälligt tjejpass. Hoppas att han skäms när han visar upp det.

6 kommentarer:

  1. Detta kallas ordning och reda!/E-beth

    SvaraRadera
  2. Wow, jag är impad! Ett sånt fint pass vill jag också ha!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är bara att få. Hussar eller mattar fixar det. Det otäcka och onödiga är att man måste ta massa sprutor.

      Radera
  3. Vilket stiligt pass, Sverker! Verkligen passande (haha) till en sån stilig västgötaspets! Och vilken tur att det är ordning och reda med någon i familjen i alla fall!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hade jag följt med, så hade husse varit hemma nu. PS Snart (= i morgon) får du se mig äta extragoda kalvfärsbullar.

      Radera