28 december 2012

Lucys och Pers heminredningstips till dig

ENKELT Med små enkla knep kan du få din gröna tv-soffa både snyggare och trivsammare. Vik bara ner en ryggstödskudde, så har du med en enkelt handgrepp skapat en fin kattbädd och en snyggare soffa. Ganska skön att sova på!

Hej, det är Lucy igen som skriver. Sverker tyckte att han skulle vara bloggledig idag. Dock skulle inte jag tro, att jag fick blogga istället. Därför bloggar jag istället, eftersom han är så rolig att reta.
Jag är ju hos Per, som du vet. Han är expert på heminredning, som jag gärna vill förmedla till dig.


Det första du ska tänka på när du inreder ditt hem, är att din lilla söta katt ska trivas. Även om hon bara är på besök, så ska du anstränga ordentligt.
En enkel åtgärd för att öka trivseln för din katt, är att lägga hopvikta handukar i alla fönster och på alla bord. Det är både snyggt och trivsamt. För att inte tala om hur mycket skönare det är.
En annan bra sak för trivseln är att lämna mat kvar på bordet. Särskilt god mat, skinka till exempel. Den är säker avsedd till en katt.
Titta på bilderna och lär. Per vet hur man ska inreda trivsamt, till skillnad från min styvhusse.
Hej så länge
Lucy

Leg. inredare

FÖNSTERKUDDE Vik ett par handukar och lägg i fönstret i tvättstugan. Då kan dina grannar beundra din katt när den sitter och tvättar sig. Pers grannar kan beundra mig just nu. Handdukskudden går även att använda som säng.

MATBORD En viloplats för din katt på matbordet gör dina måltider så mycket trivsammare. Dessutom kan din katt titta ut över åkern på hararna som hoppar så gulligt i snön.

KOSTTILLSKOTT Ett bra sätt att öka trivseln för din katt är att ”glömma” en liten godbit på matbordet. Jag visste inte om jag fick ta hela skinkbiten, så jag tog det säkre före det osäkra och förflyttade mig till ett säkrare ställe för att njuta av min fångst.

3 kommentarer:

  1. Nu måste jag fråga Dig Lucy, om Per har ärvt en liten "lathetsgen" av Sverkers husse. Han verkar inte ha hunnit få undan sommarmöblerna utomhus och jag vet ju att Sverker brukar klaga på sådant, när det gäller hans husse. För övrigt verkar Du har det riktigt bra på Ditt "julviste"./E-beth

    SvaraRadera
    Svar
    1. De har aldrig hunnit in. Dessutom vet man ju hur mycket snö det är. Jag har det kanon hos Per. Sverker kommer nog bli avundsjuk när han ser det här. /Lucy

      Radera
  2. I am so glad to see that Lucy is having a good vacation too - and Per is both a lucky and very wise man! (Sorry, Sverker but you are eventually going to learn to appreciate how beautiful that French cat really is...)

    SvaraRadera