29 december 2012

Kattan passade igen på när jag var på resa

KANALINSPEKTION Finns det en kanal, vilket det finns i Trollhättan, så passar jag på att inspektera den. Naturligtvis. Finns det något som behöver åtgärdas, så ser jag det direkt

Lucy har gjort det igen. Man kan inte vara bortrest en dag utan att hon stjäl min blogg. Jag har varit i Trollhättan och hälsat på resurslillmatte. Hon bor där med sin Henrik. Henrik är en riktigt bra karl, men hans förståndiga sätt att behandla hundar blir på ett beklämmande sätt modifierat av min resursfamilj.


Till exempel var han helt oförstående när jag skulle börja fördiska i diskmaskinen och jag möttes av ett unisont 3-stämmigt: NEJ SVERKER.
Varken han eller jag förstod, men majoriteten vann tyvärr. (Majoritet = när de som är flest får rätt fast de har fel)
Jag försökte med hand/tassuppräckning för att avgöra frågan. Eftersom jag har fyra tassar och de bara två händer var hade det blivit lika och då hade min svans haft utslagsröst, men det gick de inte med på heller.
Om jag och Henrik fick umgås en stund på tu man hand skulle vi nog bli riktigt goda vänner.
Jag fick i alla fall övervaka matlagningen, men den lilla bit mat jag fick som tack för hjälpen var förstås alldeles för liten.
I Trollhättan har de byggt bilar förr. De bilarna var så snabba så att husse fick böter. De gör inga bilar i Trollhättan längre så husse kan vara lugn.
I Trollhättan finns också en kanal. Vi gick ner och kontrollerade att den var som den skulle. Resurshusse tror att han kan allt om kanaler bara för att han har åkt på en massa kanaler.
Naturligtvis kan jag mer än han. Jag var ju den som bestämde när vi åkte på kanaler i Frankrike. Resurshusse styrde bara, men jag låter honom tro att han vet mer än jag, han blir lite stött annars.
Hej så länge
Sverker

Leg. reseskildrare

MATINSPEKTION Mat är alltför viktigt att slarvas med. Därför övervakar jag gärna tillagningen så allt går rätt till. Vilket det gjorde. Jag fick ett litet (väldigt litet) smakprov, och jag kunde konstatera att allt var som det skulle. Men äta ficka jag inte.

KUNSKAPSINSPEKTION Min resurshusse berättar gärna och länge om hur man befar kanaler. Han tror att jag ska lära mig något. Nu är det ju i självaverket tvärtom. Det är jag som skulle kunna fylla på hans kunskapsförråd när det gäller kanaler. Han har inget att lära mig. Men det var en trevlig promenad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar