10 november 2012

Detta måste vara mitt sämsta inlägg hittills

PROMENAD Egentligen är jag inte suddig. Det är husse som inte kan ta skarpa bilder. Så här ointressant ser det i alla fall ut i hamnen när de bygger om. Jag skäms.

Snacka om ett illkasst inlägg idag. Allt beror på att husse har glömt bort mig. Hur kan man göra det?
Jag var med husse inne i den lilla staden och handlade, då han kom på att han inte hade något till min blogg. Skrämmande med tanke på att han har fått uppdraget att vara min nyhetschef.


– Vi åker ner till hamnen, de håller på att bygga om den, sade husse.
– Det kan säkert bli några bra bilder, tillade han optimistiskt.
Visserligen var det mörkt och han hade inte någon kamera med sig, men väl sin telefon.
Ja, bra bilder blev det inga, men å andra sidan är ju texten inte bättre.
Hej så länge
Sverker

Leg. bortglömd

BÅTHUS Bakom min rumpa ser du ett antal båthus, som husse tyckte att vi skulle ha med. De är nämligen pittoreska. De gyttjiga hjulspåren gör att det blir ytterligare pittoreska inslag i bilden.

NATURFOTOGRAF ”Oj, titta Sverker! Det här blir en bra naturbild.” Det var husse som fick snulle, när han såg några änder och en häger. Lite synd att inte jag är med, hägern knappt syns och att bakgrunden är ett fult Tranåshus i gult fasadtegel. För att inte tala om att hela bilden är suddig.

2 kommentarer:

  1. Sicken slapp nyhetschef du har Sverker! Vad betyder "att få snulle"?

    SvaraRadera