16 september 2012

Ha, ha Lucy fattade att Toulouse är sämst

SKÄMS ”Hur känns det att hålla på ett förlorande lag?” Lucy sitter och skäms när hon äntligen förstod att en enda svensk, kan sänka hela Toulouses fotbollslag med elva spelare.

Äntligen kunde jag tvåla till den malliga katten rejält. Hon har gått och påstått att Toulouse är bäst. Till och med bättre än Tranås! Men nu visade svenske Zlatan var skåpet står, när hans Paris-SG just skåpade ut Toulouse. Och det var svenske Zlatan som gjorde det.

– Toulouse är mycket bättre än både Tranås och Sverige. Det är Lucy som är igång med sitt skryt igen.
– Jasså du, säger jag. Hur gick det i fotbollsmatchen häromsistens?
– Vilken fotbollsmatch, replikerar den malliga katten.
– Den matchen där svenske Zlatan i princip ensam sänkte det kassa laget från Toulouse, upplyste jag tjänstvilligt.
– Fotboll räknas inte. Det är rugby som gäller, försökte Lucy tillrättavisa mig.
– I Toulouse kanske, men man ska se det mer globalt, genmälde jag. Rugby är blaha blaha.
Nu märkte jag att jag hade Lucy som i en liten ask.
– Har du någonsin läst om rugby i en svensk tidning?, fortsatte jag för att riktigt understryka fakta.
– Nej, men det kan bero på att jag inte läser svenska tidningar, sade den dumma katten.
– Och varför tror du att min Agnes övergav Toulouse och flyttade hem? Jo, därför att Toulouse är så dåliga i fotboll!!, dräpte jag till med som ett avslutande argument.
Jag förstod att det inte var värt att fortsätta debatten med den obildade katten. Men jag tror att hon förstod att hon hade hållit på en förlorande stad.

Hej så länge
Sverker

Leg. sportexpert

FALLER Du kan själv se att spelarna från Toulouse faller som käglor, när svenske Zlatan tillsammans med bollen kommer forsande.

SEGERGEST Vem är det som med glädje kan sträcka ut armarna efter att ha skjutit in 2-0? Ja, inte är det någon spelare från Toulouse. Det är svenske Zlatan.

TJURAR Så här har Lucy suttit och tjurat, sedan hon fick reda på sanningen. För sanningen är, att om hon ska vara stolt över något, så är det för att hon har emigrerat till vinnarlandet Sverige och Tranås. Inte för att hon kommer från förlorarstaden Toulouse. Det ska hon nog prata tyst om.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar