29 augusti 2012

Vem rastar Sverker?

PROMENAD Här går jag alldeles själv, som du ser. Det är inte lätt att rasta sig själv.

Oj, oj, oj!! Stackars Sverker. Vem rastar honom nu, kanske du tänker.
Min Agnes har åkt. Min Per har åkt. Husse är ju inte vad han har varit. Jag får inte ens ligga på hans mage.
Jag kan svara dig ärligt. INGEN rastar stackars Sverker. Men …


Hej så länge
Sverker

Leg. personlig tränare

FÖRSIKTIGT Vid övergångsställen ska man förvissa sig om att det inte kommer någon bil. Stannar en eventuell bil, kan man gå över. Kommer det ingen bil alls, så kan man också gå över.

LURAD Jag har faktiskt husse med mig, men det är jag som är ute och går med honom. Jag rehabiliterar honom, nämligen. För en vecka sedan stapplade han fram med en rollator, men nu har jag äntligen fått lite fart på honom.

STATISTIK Här kan du se hur vi har gått. Husse är själv väldigt stolt, men det är ju mig han har att tacka för framstegen. På eftermiddagarna kommer min resursfamilj ut och promenerar med mig, så jag får alla promenader jag behöver.

7 kommentarer:

  1. Roligt att höra att din husse är på bättringsvägen! Du får passa på honom så han inte förtar sig bara!
    Har den franska kattan också flyttat nu?
    /Wi o Lu

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kattan är kvar. Men hon rymde igår. Tyvärr kom hon hem.

      Radera
  2. so glad Lucy came home - give her a chance and you'll both grow to love her!

    SvaraRadera
  3. and so happy that you have Bebbe out walking - keep pushing him. I am doing just that with Jim!

    SvaraRadera
  4. Väldigt fina bilder och trevlig läsning hos Er !

    SvaraRadera