27 augusti 2012

Varför ser min Agnes så klurig ut?

BEREDD Med trimmern i högsta hugg står min Agnes beredd att avlägsna det mesta av husses hårväxt.

Det hände sig vid den tiden då min Agnes skulle bege sig till Uppsala. Då tyckte hon att var verkligen hög tid att reducera husses hårlängd till ett minimum. Det var också precis vad som hände.

Det är nästan precis som vanligt. Min Agnes klippte husse innan hon skulle åka till Toulouse, sedan klippte hon honom till jul. När så min Agnes fyllde år i maj, så åkte husse till Toulouse för att bli klippt.
Skillnaden nu är att min Agnes har bytt ut Toulouse mot Uppsala. Där har jag varit flera gånger.
Som vanligt larvade sig Agnes. Först klippte hon tuppkam på husse. Han såg inte klok ut. Sedan lämnade hon en liten löjlig lugg. Han såg inte klok ut. Hon avslutade dock klippningen med att ta bort luggen också. Han ser fortfarande inte klok ut.
Jag ser klok ut.

Hej så länge
Sverker

Leg. oklippt

ÖVERVAKA Naturligtvis klara inte min Agnes av en husseklippning alldeles själv. Det behövs en hårexpert också. Det är jag som är experten, om du undrade.

TUPPKAM Lämna det så, uppmanade Julia min Agnes, när den sistnämnda hade kreerat en tuppkam på husse. Det är för övrigt Julia som har fotograferat.

LUGG Lämna det så, uppmanade Julia min Agnes, när den sistnämnda hade kreerat en löjlig minilugg på husse. Bägge flickorna tjöt av skratt.

2 kommentarer:

  1. Tänk så mycket pengar husse sparar in på att bli klippt av Agnes! Det är ju JÄTTEDYRT att gå till frisören/frissan! Då har han ju råd att köpa lite extra godbitar till dig i stället. Eller?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Han slösar nog hellre på sig själv. Men när Agnes och husse åt kalvfärsbullar à la Sverker förra veckan, så fick jag två stycken. Lucy fick smaka lite, men inte av mig.

      Radera