26 april 2012

Vår vår bättre än Agnes och husses vår

KOMPOSTHÖG Finns det något vackrare än min komposthög på våren? Vanligt folk brukar ha sina blommor i rabatter och krukor, men husse och jag satsar på komposten.

Att, som husse, bege sig till en ful katt i Toulouse under förevändning att möta våren, är bara löjligt. Ville han möta våren på ett stiligt sätt hade han gjort det hemma tillsammans med en synnerligen trevlig västgötaspets.

Som ni såg igår, så lät jag Agnes göra ett gästinlägg. Man ska ju släppa fram tjejerna – av någon anledning. Varför åker husse dit, nu när de är så flamsiga? Jo, han vill till sommaren, sade han. Hur har det gått med sommaren då? Så här skrev husse till mig:

Hej Sverker
Resan går bra. Det blåser ganska mycket och är bara 13 grader varmt. Det gör inte så mycket, för det regnar nästan hela tiden och då vill man ju inte gå ut. Dock var det uppehåll ett tag Tyskland, så jag kunde äta min matsäck. Du hade nog gillat den rastplatsen, för de närbelägna åkrarna var nygödslade med grisspillning.
Jag har bara kommit till Luxembourg ungefär. Där blev jag tvungen att tanka, fastän du och jag fyllde tanken i Tranås i förrgår. Jag fick i 49 liter. På kvällen åt jag en stor genomstekt fransk köttbit. (genomstekt på franskt sätt = har varit i stekpannan, medel = har sett stekpannan på nära håll). Det hade varit mycket att fördiska där.
Hoppas du mår bra och uppför dig väl.
Hälsa din resursfamilj
Hej då
Husse

Så var det med den sommaren. Husses resa är både onödig och dum. Hade jag fått följa med hade den varit nödvändig och bra.

Hej så länge
Sverker

Leg. vårförmedlare


BLÅBLOMMOR Jag har blåblommor under syrenen, men ännu finare är de blå blommorna under plommonträdet, efter all näring de fick från alla ruttna plommon i höstas.

LILABLOMMOR Liksom de flesta blommor i vår trädgård, har vi ingen aning om var de kommer ifrån. Rätt var det är, så finns de bara där. Men visst är de fina?

FÖRSTÅELSE Hade det sett ut så här hemma, så hade jag förstått att husse villa rymma hemifrån. Men nu gör det inte det. Så här såg det ut i februari för över ett år sedan, innan husse hade lagat snöslungan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar