22 april 2012

Min kompis Måns var i tidningen

KÄNDIS Måns, som är jätteduktig på allt vad lok heter, var faktiskt i tidningen i lördags. Nu har han blivit en riktig kändis. Ännu mera. Han var ju faktiskt känd innan, eftersom han har varit på min blogg.

En gång för länge sedan hade jag en tävling som hette ”Vem blir besökare 100.000 på min blogg. Den tävlingen vann Måns, som bor i Nässjö. Jag åkte själv dit och överlämnade priset. Och kan du tänka dig, i lördags såg jag Måns i samma tidning som jag också har varit flera gånger.

Det gäller att läsa tidningen noga, för rätt var det är så dyker det upp någon man känner. Så när Måns dök upp, så kunde jag genast säga till Egon: ”Där är Måns och han är min kompis”.
Egon blev förstås lite avundsjuk, eftersom han inte kände någon i tidningen.
Måns var i tidningen för att han är så väldigt intresserad av tåg. Han kan jättemycket.
Jag kan också en del om tåg. Ibland åker vi till tåg för att lämna av Agnes. Då är tåg inte bra när de försvinner med henne.
Ibland åker vi till tåg utan Agnes, men då kommer det ett tåg som innehåller min Agnes. Då är tåg jättebra.
Så nu har du lärt dig lite om tåga; att de inte är bra, eller att de är jättebra. Måns han kan mycket, mycket mer.

Hej så länge
Sverker

Leg. kändiskompis


BEVISET Om du inte tror på mig när jag säger att jag känner Måns, så har du beviset här. Bilden togs när jag överlämnade 100.000-priset

(Måns var i Tranås Tidning, Smålands-Tidningen och Vetlanda Posten.)

I nummer 19 av Hemmets Veckotidning, så kommer jag!!!

3 kommentarer:

  1. Då får jag väll se om jag kan köpa Hemmets veckotidning när du är med

    SvaraRadera
    Svar
    1. Då blir nog de glada, och framför allt jag.

      Radera
    2. Har ni fått majblommorna?

      Radera