24 april 2012

Hjälp mig!! Jag är fånge hos Egon

HJÄLP Här står jag bakom ett galler. Jag är fånge hos min resursfamilj. Om du kommer snabbt och släpper ut mig, kan jag nog springa ifatt husse.

Kan du tänka dig vad husse gjorde idag? Han lutade in mig i bilen, för att vi skulle åka till Egon. Det var ju roligt, tyckte jag, tills…

Husse har hållit på att packa och greja hela gårdagen. Det är något skumt på gång, tänkte jag med en gång.
– Ska du följa med till Egon, frågade husse mig.
Klart jag skulle. Jag blev jätteglad. Men vad hände sen?
– Nu stannar du här ett par veckor, sade husse till mig. Du måste lova att vara en snäll hund.
– Jag åker från terroriststaden Tranås till terroriststaden Toulouse för att möta sommaren och Agnes.
– Jag vill följa med. Jag MÅSTE följa med. Mitt skall borde ha övertygat den mest hårdhudade hussen. Dock inte min husse.
Nu står jag bakom en gallergrind. Mitt eget Guantanamo.
Fast lite roligt är det att vara med Egon hela dagarna. Hoppas bara att jag får rikligt med mat.

Hej så länge
Sverker

Leg. fånge


PS Eftersom husse är på resande fot, kanske det blir lite darrigt med mina rapporter. DS

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar