17 december 2011

Oj – det här var inte bra att Agnes blev glad

HURRA ”Oj, vad jag blir glad! Du vet att jag älskar presenter, Sverker.” Hoppsan, jag visste ju inte att Agnes skulle komma hem. Det här var inte bra.

I går var husse och jag på resande fot. Vi åkte till Linköping City Airport, som Saabfältet heter när man flyger med KLM. Jag trodde husse skulle försvinna igen, men istället kom min Agnes hem. Utan sin fula katt. Kattskrället bor hos Wilmer nu istället.
Jag blev både överraskad och överglad. Min Agnes är hemma hos sin Sverker!!!


Sen blev det ju inte så bra när vi kom hem. Agnes såg sin present med upplevelsen i. Hade jag vetat att hon skulle komma hem till Sverker, så hade jag ju inte pysslat ihop den upplevelsepresenten. Jag ångrar mig jättemycket.
Fast den fungerade som det var tänkt, så jag var ju helt rätt ute – men fruktansvärt fel.

Hej så länge
Sverker

Leg. ångrare


SPÄNNANDE ”Vad spännande det ska bli och se vad du har hittat på. Hoppas det är ett av dina fina pyssel!” Hon visste inte hur rätt hon hade. Suck.

GLAD ”Nej men, har du gjort ett smycke åt mig Sverker. Vad du är snäll!” Varför gjorde jag detta till min Agnes? Hur dum får man bli?

BESVIKEN Jo, det funkade. Jag skulle ju ge bort upplevelsen besvikelse. Agnes blev jättebesviken. Och jag skäms jättemycket. Fy, vad jag ångrar mitt tilltag.

LEDSEN Agnes blev inte bara besviken. Hon blev ledsen också. Det var ju inte meningen. Jag måste ge henne en extra fin julklapp som kompensation. Tror du hon vill ha min vackra julängel, eller min fina ljusstake?

3 kommentarer:

  1. Jag tror bestämt att Agnes måste ha ALLA dina pyssel! Plus eventuellt ett extra paket!

    SvaraRadera
  2. Åh, mamma Mia, vilken besvärlig situation du hamnade i. Du får nog vara extra uppmärksam mot Agnes nu, så att hon blir glad igen. Hon blir säkert jätteglad för din fina ljusstake./Lotus

    SvaraRadera
  3. Jag ska göra allt för att min Agnes ska bli glad igen!

    SvaraRadera