6 december 2011

En värmande ljuslykta för kalla vinterkvällar


Ännu ett julpyssel med hög återvinningsfaktor. En vacker ljuslykta är en prydnad för ditt hem, och en lämplig och välkommen julklapp till någon kär vän. Följ bara beskrivningen, så kan du också få den här mysiga belysningen.

Tänk dig en kväll, när vinternatten omfamnar dig med det totala mörkret och stränga kyla. Det är då du ska tända en ljuslykta, som sprider både varmt ljus och värme.
Känn hur hela du värms upp och livet känns mycket lättare.
Min ljuslykta är inte bara ett under av skön design. Den är helt återvinningsbar också . Släpp in julen i din själ – pyssla ihop min ljuslykta och tänd den!
När julen är slut, så skickar du den bara till mig, så återvinner jag den.

Hej så länge
Sverker

Leg. ljusspridare




MATERIAL Det här är grejerna du behöver ha till din ljuslykta.
1. En bunt fina grisöron. (Överblivna kan du skicka till mig.)
2. Ett värmeljus, gärna rött.
3. Ett litet glas.
4. Rött sidenband (ej på bild).


BYGGA Välj ut några stiliga öron och fäst dem runt glaset. Knyt sedan ett sidenband runt dem. Lite tejp gör det enklare.


SKÖNHET Detta är nordisk varm design, när den är på topp. Ett vackert ljus, fulländad form och en underbar doft. Årets designpris?

MYSIGT Egon berömmer mig för min underbara kreation. Jag tar tacksamt emot det välförtjänta berömmet. Min resurmatte och min resurshusse är också, med all rätt, imponerade vad man kan åstadkomma för en billig penning. Dessutom går ju allt, utom ljuset, att återanvända.

3 kommentarer:

  1. Synd på så smaskiga grisöron egentligen. Men vacker blev den.
    Får du äta upp lyktan efter jul? /Wi o Lu

    SvaraRadera
  2. Lyktan kommer att tuggas så fort julen är slut.

    SvaraRadera