10 december 2011

Då var den vintern slut

NU Man undrar ju lite var all snö har tagit vägen. Så här såg det ut på min skogsväg, när jag tog en av mina dagliga promenader alldeles nyss.

– HURRA det är snö! Ja, det var vad jag tänkte bara före fyra dagar sedan.
Det är nämligen så, att om det finns snö, så är det större chans att tomten ska komma.
Men så kom den olycksaliga snöstormsvarningen. Den resulterade i ingen storm, men ingen snö. Regn kallas det som kom nedtrillandes genom den något förstärkta vinden.
Snön försvann – och nu kommer det nog ingen tomte. Vem vill åka släde på grus?
Har jag varit snäll i onödan?


Hej så länge
Sverker

Leg. vinterlängtare


PS. Det kommer ett reportage från Nobelmiddagen lite senare idag. Missa inte de läckerheterna. Du kommer få recepten! DS.

För bara fyra dagar sedan såg det ut så här julkortslikt på min skogsväg. Att det var tider det. Inget smutsigt tasskladd och kul att springa i. Idag är det bara gyttja.

1 kommentar:

  1. Vilken härlig blogg du har! Så bra att jag länkade den i ett eget inlägg på min blogg. :)

    SvaraRadera