3 november 2011

Roligt, jättebra och tråkigt

NYTTIGT Motion är alltid nyttigt för alla. Särskilt för husse skulle det vara nyttigt med flera och längre promenader. Jag tog med mig mina gäster Per och Janina ut på en ganska klämmig promenad idag. Husse var faktiskt med också. Det är alltid roligt att promenera.

Idag har det varit en lite skiftande dag. Det har både varit upp och ned. Dagen har bestått av roligt, jättebra och tråkigt.

Som vanligt började min dag med att hämta tidningen för att sedan gå in och äta frukost. Långt senare åt husse och mina gäster sin frukost. Det blev lite smakbitar och fördisk över till mig också.
Så var det då dags för en promenad, då jag passade på att visa mina gäster den kommunala badplatsen – utan badande – och segelbåtshamnen – utan båtar.
Vet du vad som hände när vi kom hem? Jo, mina gäster gav mig namnsdagspresenter i förskott. Ett jättegott grisöra från Janina och goda naturtuggbitar från Per. De sistnämnda har jag ätit upp. Grisörat har jag gömt på en hemlig plats (bakom kudden i röda fåtöljen).
Efter den påpassliga presentutdelningen, hade det förflutit så lång tid så det var dags för sällskapet att intaga sin goda lunch. Faktiskt riktigt rikligt med fördisk till Sverker.
Nu kommer jag till det tråkiga. Efter maten började mina gäster samla ihop sina saker, bära ut allt till sin bil och sen åka iväg. Utan Sverker!
Fast jag har ju kvar husse. Han kan ju vara ett substitut (=sämre ersättning) för mina stockholmsvänner.

Hej så länge
Sverker

Leg. avvinkare


PERPRESENT Per hade varit väldigt förståndig. Han gav mig en namnsdagspresent i förskott. Han är ju inte här i morgon på min riktiga namnsdag. Mycket väl planerat!

JANINAPRESENT Janina hade varit väldigt förståndig. Hon gav mig en namnsdagspresent i förskott. Hon är ju inte här i morgon på min riktiga namnsdag. Mycket väl planerat!

KANSKE Vad man aldrig kan veta är om man får följa med eller inte. Det är alltid nervöst när det packas i bilar. Har jag tur, så får jag följa med. Det är roligt att åka bil!

ARTIG Eftersom jag är bland det artigaste som finns, så tar jag ju alltid i hand ordentligt. Nu var det dags att säga ”Hej då” till Per. Tråkigt.

SORGLIGT Där försvinner husses gamla lekkamrater och mina nya vänner Janina och Per. Det är inte roligt. Men jag får väl ta och övertyga husse om att vi tar en tur till Stockholm någon gång.

1 kommentar:

  1. Hej Sverker! Kanske du kan hjälpa till att sprida detta? http://hannasblandning.blogspot.com/2011/11/nu-javlar.html Grattis på namnsdagen förresten! :)

    SvaraRadera