31 oktober 2011

Stafika och shopping

SYSTER Hon som kommer här för att hälsa på mig är husses syster. Därför heter hon Cecilia. Det är nämligen ett vanligt namn för systrar till husse. Han har bara en syster. Jag har flera. I dörren står Joan.

Att här strömmar det in folk ska jag säga. Först kom ju husses kusin Joan från USA, och sedan kom husses syster från Dalsland. Bägge kom naturligtvis för att de ville träffa mig. Det kan man ju förstå.

Idag har vi varit inne i den stora staden och hälsat på farfar. Enligt husse är han inte bara husses pappa, utan även husses systers pappa. Så kan det nämligen vara ibland. När vi var där, så fikade alla utom jag. Men jag fick en chokladbit. Men en väldigt liten.
Joan ville se stan och vem kunde väl bli en bättre vägvisare än Sverker. Det är jag det.
Som alla flickor önskade Joan bekanta sig med affärsutbudet i stan. Flickor har speciella kreditkort, som börjar glöda när de närmar sig en tjejaffär.
Efter lite lyckad shopping åkte vi hem igen. Nu väntar jag bara på min middag.
Hej så länge
Sverker

Leg. cityguide


FIKA Naturligtvis skulle husse ta en bild av alla när vi fikade. Eftersom jag inte fick någon kaka ville jag inte vara med. Tjejerna ville gärna synas på bilden, men farfar är mer intresserad av mig, som du kan se. Jag håller mig gärna nära honom, eftersom han brukar ”tappa” saker till mig.

TYPISKT Det är den här typen affärer som Joan vill se. Lite kläder, lite prydnader och lite tomtar. Det var därför jag tog henne hit. Naturligtvis var hon väldigt tacksam över att ha en så kvalificerad guide som Sverker (jag).

OSYMPATISKT Detta var en synnerligen osympatisk affär. Husse påstod att skylten med hunden med ett streck över, betydde att hundar inte var välkomna. Jag är inte så helt säker på att det gällde mig. Jag tycker inte att hunden på bilden påminner det minsta om en västgötaspets.

CENTRUM Detta är centrum av Tranås. Här kan du se diverse sevärdheter. Du ser mig och Joan. Bakom oss är det en staty på en pinne och ett träd. Det trädet ska jag återkomma till, eftersom de som sitter i huset långt bakom oss, stadshuset, tycker att trädet ska bli till ved. Men vi får väl se…

1 kommentar:

  1. Sverker, du ser verkligen bedrövad ut på bilden vid den osympatiska affären. Stackars dig! Sånt har vi också råkat ut för. / Wi o Lu
    PS. Vår matte tycker att din farfar har ett vackert hem!

    SvaraRadera