1 november 2011

Bara Sverker består

STATION Det gäller att få Joan till rätt station. Hon har lite svårt för sig när det gäller att åka tåg, så jag var tvungen att följa med och visa henne. Detta är Mjölby station som du kan se.

Hemma hos mig är det tråkigt när mina vänner åker. Men Sverker är kvar. Har jag tur så kommer det nya vänner och hälsar på mig. Det är precis vad som hände idag. Joan åkte tillbaka till USA. Hon tog vägen Boxholm–Mjölby–Stockholm–Arlanda–New York. Samtidigt startade Janina och Per sin resa från Stockholm till mig.

Husse och jag var och vinkade av Joan idag. Sorgligt. Men bättre tider var i antågande. Faktiskt hann jag knappast sova min middagslur innan det kom nya gäster. Då blev jag glad igen. Det var husses lekkamrater från barndomen Janina och Per som kom. Jag tog genast med dem på en promenad för att visa skogen. Samtidigt passade jag på att uträtta de behov jag hade för stunden.
Nu ska vi ha riktigt roligt ett par dagar.

Hej så länge
Sverker

Leg. vän


VAGN Ska man åka tåg, så ska man sitta i rätt vagn. Rätt vagn är den som har nummer två. Jag måste hjälpa Joan så hon hamnar i rätt vagn. Hon kom rätt, tack vare mig. Nu är hon i Uppsala, vilket hon skulle vara.

SIGHTSEEING Kommer man till mig, så ska man ut på promenad. Jag vill ju gärna visa min skog. Per och Janina var väldigt tacksamma över att få se min nya stig, men där var det så mörkt så det inte gick att fotografera, sade husse. Han är inte så vass på sånt.

1 kommentar: