28 augusti 2011

Ingen husse, ingen mat

VIKTIGAST Det första som måste kontrolleras där hemma är att det inte har vuxit upp ny mat i min matskål. Det hade det inte. Det är lite lustigt, eftersom den brukar fyllas på ett par gånger per dag. Egon är också lite fundersam.

Den här helgen händer det lite saker. Jag har plockat svamp, men mer om det sedan. Jag har också gjort en kontrollrunda hemma hos mig. Husse var inte där.

Inga inbrottstjuvar hade varit där heller och gräsklipparen sköter sig.
Dock fanns det en tjuv. Resursmatte stal några tomater.
Tomater är ändå inte gott så dem kan hon lika gärna stjäla.

Dessutom kontrollerade jag min matskål och vattenskål, tyvärr var båda tomma.
När jag ändå var hemma kontrollerade jag också att husse verkligen var i USA, så han inte låg i min säng och gömde sig.
Det gjorde han inte.
För säkerhets skull skakade jag på täcken så han inte hade gömt sig inne i det.

Ha det så bra i USA, och hälsa till hela familjen. Särskilt till Evan och Emily.
Stämmer det att det finns extragott hundgodis i USA?

Hej så länge
Sverker

Leg. hemkontrollant



SÖKER Här kan husse finnas. Det känner jag på lukten, rena lakan till trots. Det är nämligen så att husse brukar sova i min säng. Han kan även sova i tv-soffan. Jag försökte finna honom och grävde runt ordentligt. Men icke. Han är som bortflugen.

TJUV Naturligtvis ingår det, som alltid, att se till att det inte kommer inkräktare hem till mig. Jag måste ju skydda husse. Den här gången blev det även en kontroll att ingen varit där. Och vad tror du händer då? Jo, resursmatte drar igång med att stjäla mina tomater.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar