24 augusti 2011

Husse roar sig i USA och jag lider hemma

SVÄLTER Här är inget vidare. När jag kom hit hittade jag min mathink, men resursmatte lade bara in tre ynka kulor i matskålen. Det var ju knappt lönt att äta upp, men för att göra henne glad försökte jag i alla fall se intresserad ut. Kanske jag kan få mer nästa gång? Fyra bitar?

Att detta var ett svårt lidande för husses lilla Sverker. Kom hem direkt husse. Jag bara bönar och ber. Du vet nu hur jag har det, så kan du inte skynda dig.

Det är konstiga rutiner här.
Resurshusses väckarklocka ringer vid sex. En rätt anständig tid att äta frukost, även om jag gärna skulle ha ätit lite tidigare.
Vad händer då? Jo, resursmatte tar mitt koppel och skall gå en promenad med mig.
Promenader är i och för sig mysiga, och jag ställer gärna upp och ger henne hennes
motion, men före frukost! Någon måtta får det vara. Dessutom får Egon frukost medan vi är ute.
Jag vägrar att gå längre än ner till ån, sen sätter jag mig och reser mig inte förrän vi går tillbaka till mitt resurshem.
Ni skulle se hur jag sladdar snyggt in i köket för att komma snabbt fram till maten.
Sen åker resurshusse och resursmatte till sina jobb och lämnar mig och Egon ensamma.
Varför kan inte de också vara pensionärer?
Så blir det lördag. Då hoppades jag på att jag skulle få lite sällskap av någon
annan än Egon, men vad händer?
Resurshusse ger sig iväg och sover i något vindskydd tillsammans med en massa
scouter, och resursmatte går ut i skogen och plockar lingon.
Tror ni att jag fick följa med och plocka lingon?
Nej, det gick inte för sig, trots att jag är expert på att spåra lingon. Om ni tittar på bilden hur mycket lingon hon plockat förstår ni att det var jättemånga timmar vi fick vara ensamma. Minst fjorton, tror jag.
Nu husse, när du ser och hör hur jag har det. Flyg hem!

Hej så länge
Sverker

Leg. sanningsvittne


LITE POSITIVT Det enda positiva här hos min resursfamilj är att man kan stå på soffans ryggstöd och spana ut på gatan. Ibland kommer snygga tikar förbi och ibland dumma hanhundar. När jag väl spanat in en hund, kan jag springa till grinden och antingen skälla, eller vifta på svansen, beroende på vad det är på andra sidan grinden.

LÅNGTIDSPROJEKT Vad hade varit mer lämpligt än att ha med en Sverker när man ska skövla skogen på alla dess lingon. Men icke. Jag fick snällt stanna hemma med Egon i minst 18 timmar utan mat och vatten. Så får jag lida. Kom hem.

FILMAR Du ska inte tro att jag sover. Nej, det är inte lätt att sova med en tom mage och understimulerad hjärna. Jag längtar efter min husse, men för att min resursfamilj inte skall vara allt för ledsna låtsas jag att det är mysigt att sova i soffan.

4 kommentarer:

  1. Jag lider med Dig Sverker. Hoppas husse har det lika jobbigt där borta på andra sidan Atlanten. Att han vill lämna Tranås kan jag förstå, men lämna Dig!!!!!!!!!!!!!/E-beth

    SvaraRadera
  2. Den där hussen skulle man ju gärna vilja ha ett skäll med! Även resursmatten faktiskt. Vi som trodde du fick köttbullar varje dag nu när husse roar sig i Amerika, stackars Sverker! Kom ihåg, vi tänker och lider med dig! / Wi o Lu

    SvaraRadera
  3. Stackars dej Sverker Hoppas din husse snart är hemma igen.. Fast du ser ut att sova rätt gott i soffan din lilla filur

    SvaraRadera
  4. Åh, ni hundar ska då alltid överdramatisera! Jag tror nog du har det rätt bra hemma hos Egon. ;)

    SvaraRadera