15 juli 2011

En mer lyckad grillkväll

Så här kan det te sig en lyckad grillkväll. Som du ser är Essa och hälsar på mig och Agnes. De båda gossarna är från Holland. Är man pojke i Holland, så heter man antingen Victor eller Arjan. Köttet på bordet luktar nästan lika gott som det från den misslyckade grillkvällen. Agnes säger vänta, till mig. Lovande.

Ibland ler lyckan även mot en liten Sverker. Alla är inte totalt oförstående för en västgötaspets behov som alla var under den misslyckade grillkvällen.

I går var det återigen grillafton, men då hemma hos mig. Agnes var med också. Det är väldigt bra för mig.
Jag hade fått besök från Holland denna afton. Det var en Victor och en Arjan. De hade åkt hela vägen från Holland till Tranås bara för att träffa mig. Där ser man hur Internet kan öppna ögonen för människor och vidga deras vyer.
Husse grillade i alla fall några stiliga köttbitar och Agnes gjorde sin delikata potatissallad. Det luktade faktiskt riktigt gott. Tyvärr så var alla riktigt glupska. De hade mycket väl kunna dela på en köttbit, men nu slutade festen så att jag fick äta en redan delad köttbit. Men det var ju klart bättre än inget.
Nästa grillafton hoppas jag att husse inte är så vansinnigt snål med köttet, fastän han är smålänning.

Hej så länge
Sverker

Leg. matrestätare


SNÅLT Hade det bara funnits sju kotletter till, så hade även jag kanske kunnat bli mätt. Men något är bättre än inget.

GOTT Det blev några små köttbitar över till mig. Men knappt så många, så jag hann känna efter hur de smakade. Ser du hur fin uppäggningsfatet är fördiskat? Och märk väl, jag var inte färdig än!

2 kommentarer:

  1. Ikväll blev jag deppig, men så gick jag in och läste på din blogg och blev genast lite gladare. Du behövs i denna värld Sverker och kunde dessutom husse vara lite frikostigare med kött ocg dylikt så vore det ju ännu bättre (åtminstone för dig). Är husse en ursmålänning så snål som han verkar?/E-beth

    SvaraRadera
  2. Husse är faktiskt född i Norrköping och har bott i Karlskrona, Mariefred och Stockholm. Men de 38 åren i Tranås har satt djupa spår. Tyvärr.

    SvaraRadera