11 maj 2015

Nu är det som bäst att leva

BÄST När jag är ute och går i skogen, så går jag i ett hav av blommor. Det är därför våren är bäst.

Nu är det som bäst att leva. Det är lagom varmt och det finns blommor överallt. Det är väldigt vackert. Men det finns undantag. Det är hemma hos mig. Det beror helt och hållit på min husse, men nu ska det bli ändring.

I mina rabatter och mina grytor är det långt ifrån fint. Det behövs någon som tar tag i att försköna min trädgård särskilt just nu. Imorgon kommer jag att få tre hemliga gäster. Då vill man gärna ha fint.
Du undrar säkert vilka de hemliga gästerna är, men det tänker jag inte tala om. Så mycket kan jag säga att två kommer från Uppsala (=min Agnes och hennes kusin Julia) och en kommer ända från Mantorp (=min Per). Då måste man ju ha fint.
Sålledes åkte min husse och jag och köpte blommor idag. De var extrabilliga, vilket min snåla husse uppskattade . Vi köpte 20 blommor för 50 kronor. Det var det värt.
Nu ska vi lägga i vattenpumpen och plantera alla fina blommor.
Imorgon när mina gäster kommer så är min trädgård riktigt presentabel. Du kan också se hur jag lyckades, om du tittar in hos mig imorgon.

Hej så länge
Sverker

Leg. trädgårdförskönare

BÄST De här vackra gula blommorna är väldigt tacksamma. De växer överallt och lyser upp omgivningen. Jag har ganska många hemma i min gräsmatta också. Det är därför våren är bäst.

BÄST Aldrig är fruktträden så vackra som på våren. De vita blommorna lyser verkligen upp tillvaron för en västgötaspets. Det är därför våren är bäst..

SÄMST Det är verkligen hög tid att ta bort påskriset i mina grytor och ersätta det med fina blommor. Ogräset ska också bort.

SÄMST Rabatten är en styggelse för alla. Ingen fröjd att komma till mig inte. Där ska det sättas blommor. Då blir det riktigt vackert. Ogräset ska också bort.

BÄST Med omsorg valde jag ut extra vackra blommor hos blomsterhandlaren. Det kommer säkert att bli jättefint.

2 kommentarer:

  1. Håller med om att det är bästa tiden nu! Önskar nästan att jag kunde pausa tiden så man hinner njuta riktigt ordentligt! Vad trevligt med besök Sverker, då har du mycket att se fram emot.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det har jag verkligen. Vet du vad jag ska bjuda på? Jag kan säga så mycket som att jag har köpt kalvfärs.

      Radera