2 april 2015

Ett synnerligen kort besök av syster med hund

MASSIMO Massimo, husses systers fula hund, har just varit på besök. Han har koppel och vet inte att man ska titta i kameran, när man blir fotograferad. Då blir det så här.

Husses syster har varit i stan. Hon har farfars gamla lägenhet, fast hon är aldrig där. Hon nöjer sig med att betala hyran. Nu var hon dock där ett par dagar. Detta föranledde henne att inbjuda min husse, tillika husses systers bror, på en middag. Jag var inte bjuden, men dessbättre har jag en vänlig resursfamilj jag var hos.

Anledningen till att husses syster dök upp, var att hon och husse skulle fira deras gemensamma mammas 100-årsdag med en lunch. Nu gick det inte så, eftersom min husses syster kom iväg lite sent.
Sedan blev det en inställd middag och ytterligare en inställd lunch. Men så blev det middag igår. Dock en ofullständig sådan, eftersom jag inte var bjuden. Är det rätt att göra så mot en västgötaspets? Jag tycker verkligen inte det. Det fanns säkert en hel del fördisk att ta hand om. Fast Massimo var inbjuden, men enligt husse fick han inget.
Under tiden som husse festade på middag, var jag hos min resursfamilj. Det var nog bättre. Jag fick ligga i den nya soffan. Det hade nog inte Massimo fått.

Hej så länge
Sverker

Leg. oinbjuden

PS Gårdagens inlägg var bara lur. Det var ju första april. Jag är fortfarande väldigt fattig. DS

VIKTIGT Massimo, husses systers fula hund, har just markerat min stolpe. Jag står i kö, så att jag kan markera sist. Det är väldigt viktigt att vara sist på ett träd eller en stolpe. Särskilt när det är min stenstolpe.

INBJUDEN Husse var inbjuden till middag igår hos sin syster, som var på ett kort besök i Tranås. Jag var inte inbjuden. Att fördiska spenatsoppa, kan jag avstå ifrån.

GODARE Lax och potatisbakelse hade varit en lämplig fördisk, men jag var ju inte inbjuden. Jag undrar om Massimo fick fördiska?

VÄNTA Min husses syster hade bjudit sig själv till frukost klockan sju. Allt var klart och jag gick ut i snöfallet för att möta husses syster, även om jag inte var bjuden till henne igår.

SENT Klockan hade blivit över nio, när husses syster dök upp. Taxen Massimo fick inte följa med in, fastän han var så välkommen till mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar