31 mars 2015

Jag ska hylla en 100-åring nu

ROLIGT Min Agnes hade roligt hos farfar och farmor varje fredag. Då hämtade de henne på dagis ganska tidigt. Agnes farmor läste ofta för Agnes, vilket båda verkar uppskatta. Den lilla flickan är min Agnes.

Precis idag skulle min husses mamma ha fyllt 100 år. Precis nu ska vi åka till graven med blommor, så det blir fint där.
Husses mamma var också min Agnes farmor. Samtidigt var hon Per och Davids farmor.


Farmor hade lite otur i livet. Hon dog tre år före jag föddes. Det kan inte ha varit roligt för henne. Fast som du ser på stenen, så hade jag och farfar nästan 12 år ihop. Vi hade så roligt. Jag hade säkert haft roligt ihop med farmor också.
Alla barn, Per, David och Agnes, var ofta hos farfar och farmor. De fick ofta vara barnvakter.
Jag undrar om farmor tappade lika mat på golvet som farfar och om hon också sade ”Hoppsan” innan hon tappade den.
Det finns en till som ska firas idag. Det är nämligen så att det finns en som heter Ester och har namnsdag idag. Det är min Agnes. HURRA för Ester!

Hej så länge
Sverker

Leg. minnesvårdare

STENEN Här kan du själv se att farmor skulle ha fyllt hundra år idag. Nu blir det inget kalas, men vi ska åka dit med blommor. Farfar finns också där som du ser.

HEDA Detta är familjegraven och Heda kyrka. Kyrkan är antagligen uppkallad efter min familj, vilket man förstår om du vet att jag heter Hedbor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar