22 februari 2015

HAN straffade mig direkt för min lögn

SNÖLANDSKAP Att vakna upp till ett snölandskap var inte roligt. Jag tyckte min lögn var ganska oförarglig. Inte trodde jag att HAN skulle bli förbannad för så lite.

Ja, jag ljög i min blogg igår. Själv tyckte jag att det var ganska harmlöst. HAN, den allsmäktige (vem det nu är) passade ändå på att straffa mig direkt. HAN verkar ha en fäbless för straff. Dessvärre var det inte bara jag som blev straffad, utan HAN valde ett kollektivt straff.

Under ganska lång tid har jag haft vår hos mig. All snö hade smält och snödropparna började titta upp vid min Agnes hus. Det var bara att invänta sommaren i lugn och ro.
Men så ljög jag. Jag gjorde i inlägget i min blogg igår. HAN som är allsmäktig och älskar straff, slog till direkt. Först med ett stilla regn, som ganska snabbt övergick i snö.
Idag på morgonen sken solen som omväxling. Det gjorde att den nya snön syntes ännu mer. Ytterligare ett straff alltså. Min husse var tvungen att börja skotta undan den tunga blöta snön innan grannarna. För en halvtimme sedan tog jag en inspektionsrunda. Ingen av grannarna hade skottat!
Fast jag undrar så vad mina släktingar i Boston och Vermont har gjort. De har massor med snö och dessutom har de det svinkallt. Jag tror att de har ljugit sig alldeles blåa, eftersom HAN hatar dem så.
Vad var då min lögn igår? Har du inte sett den? Jo, jag skrev om min kund (=husse) ”Jag får nämligen inte säga att han är väldigt oberäknelig och korkad.”
Skulle jag hållit mig till sanningen så skulle det ha stått ”osedvanligt väldigt oberäknelig och mer korkad än någon kan föreställa sig”.
Nu har vi det väder vi har. Så kan det gå när man ljuger bara lite. HAN tål inte det fria ordet.

Hej så länge
Sverker

Leg. lögnare

OVILJA Bara för att vara lite extra elak, lät HAN solen skina idag. Då ser man ju snön mycket bättre. Dessutom blir man bländad.

KONTROLL Nej, men väg var inte plogad idag på morgonen. Men det är den nu. Jag står på min skottade garageuppfart. Den här tunga snön är till för att testa husses hjärta. Det höll idag också.

ISBRYTARE Nere vid stranden var det ett gäng med fula ankungar som lekte isbrytare i snö- och issörjan. Det fick de gärna för mig, annars hade jag väl blivit straffad igen.

6 kommentarer:

  1. Nu har Du lärt dig vad som händer när man ljuger. Synden straffar sig själv, brukar man ju säga. Mäktig bild där Du står på den plogade vägen. Hade jag inte känt till att det var världens smartaste (vackraste) västgötaspets och bara tittat på de tjusigt uppstående öronen, kunde man tro att det var ett farligt rovdjur. /E-beth

    SvaraRadera
  2. Jag är ett farligt men snällt rovdjur. Jag får se hur länge jag kommer ihåg att man inte bör ljuga.

    SvaraRadera
  3. We have had more snow than you have, but ours has been very light - because it has been so cold. There are benefits - I guess - to the cold.

    SvaraRadera
  4. Simon Pudels matte22 februari 2015 kl. 20:55

    Du får faktiskt hjälpa husse att skotta Sverker! Vad skulle du göra om han hamnade på sjukhus igen?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har en resursfamilj. Det har inte han, eftersom ingen vill ha honom.

      Radera