17 januari 2015

Snart ska jag halka iväg till Mantorp

VÄNNER Här ser du en bild av de bästa vänner som finns. Det är min Per och så jag Sverker. Alldeles snart så ska jag åka dit.

Att nu har jag riktigt bråttom. Jag ska nämligen åka och gratulera min Per idag. Han har precis fyllt år, som jag kunde berätta om redan igår. Tyvärr var inte Per hemma då, så det fanns bara den franska kattan Lucy i huset. Hon ska inte gratuleras.

Dessvärre hade det oturligt smugit sig in en liten felaktighet i gårdagens hyllningsblogg. Därför måste jag berätta vad som var rätt och fel.

RÄTT
1. Min Per fyllde år.
2. Han var inte hemma.
3. Det kommer ljusare tider.
4. Min Agnes är i Frankrike.

FEL
1. Det var i södra Polen min Per var. Inte Sydpolen.
2. Min Per var på tjänsteresa. Inte känns det resa.

Tänk så fel det kan bli. Fast jag får skylla på någon annan, husse eller Lucy till exempel. Jag kan ju inte ha fel.
Nu måste jag skynda mig. Vi ska baka tårta och jag måste hinna fördiska bunken ordentligt innan vi åker. I morgon får du se vad jag gjorde hos min Per i Mantorp, om vi lyckas ta oss dit på isbanan.

Hej så länge
Sverker

Leg. stressad


VÅDLIGT Att gå på min väg är besvärligt redan det. Hur ska det då gå att köra bil, när man ha bråttom? Hoppas att det bara är min väg som är i det här skicket. Heja Tranås kommun!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar