16 januari 2015

Dagens jubilar firar på Sydpolen

SYDPOLEN Ungefär något så här ser det ut där min Per firar sin födelsedag. Om det här stället heter Wroclaw, så ser det ut exakt så här. I vilket fall som helst, så är men Per inte i Mantorp.

Min Per har det inte lätt. Tänk själv att fylla år och vara på Sydpolen. Det kan väl kanske vara kul, kanske du tänker, men då tog du inte i beaktande att han inte kan firas av varken mig eller kattan Lucy.

Det är min Pers födelsedag idag, men att åka till Mantorp för att fira honom skulle vara en resa jag skulle göra förgäves. Han är nämligen inte hemma. Han är på Sydpolen på ett ställe som heter Wroclaw. Det måste kännas hårt att inte bli uppvaktad av mig på sin födelsedag, särskilt som han bara fyller år en gång varje år. Sedan heter det känns det resa också. Visst känns det både för min Per och för mig. Och min husse känner också.
Men det kommer andra och ljusare tider.
I morgon är en annan och ljusare tid. Då är det nämligen min husse och jag som packar bilen med mat och presenter för att åka och besöka min Per. Någon gratulerande Agnes blir det inte i år. Hon har återigen svikit mig, sin bror Per och sin pappa, som heter husse, och åkt till Frankrike. Det går aldrig att lita på henne.
Det är alltid roligt att gratulera någon. Det brukar nämligen bli extra god fördisk.
Om du läser det här Per, så väldigt mycket GRATTIS från mig och husse! Vi ses imorgon.

Hej så länge
Sverker

Leg. gratulant

TRÄNING Min Per har det bra som fyller år så nära jul. Då är han vältränad när det gäller att öppna paket. Annars hjälper jag gärna till, särskilt om det är något ätbart.

RÄTT Detta är från en födelsedagsmiddag hemma hos Per. Lägg märke till hur förståndig min Per är som ger mig mat vid bordet. Min husse gör aldrig det, så han har att lära sig lite från min Per.

4 kommentarer:

  1. Simon Pudels matte16 januari 2015 kl. 14:28

    Be honom ta med sig en pingvin till dig! Du kan ha den i badkaret.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så trevligt. Det har jag inte tänkt på. Alla skulle ha sin egen pingvin i sitt badkar. Fast jag har inget badkar, förstås.

      Radera
  2. Du har ju en damm med guldfiskar, där kan Du väl ha pingvinen!/E-beth

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den är frusen nu, men jag kan ju delegera till husse att hacka ett hål. Sedan har jag ju min sjö också. Den är inte frusen.

      Radera