1 november 2014

Detta är en dag du ska minnas

GLÄDJEÄMNE Fastän det är mörkt, regnigt och trist, så finns det alltid ett glädjeämne som lyser upp. Det är jag! Det syns till och med på bilden. Det är tur för husse att han har mig.

Just idag ska man tänka på de anhöriga och vänner som inte finns längre ibland oss. För min del så tänker jag på farfar och Egon. Antingen kan man tänka på hur sorgligt det är att de inte finns mer. Eller också så tänker man på hur roligt man hade med dem när de levde.
Dagens väder uppmuntrar ju inte till glada tankar, men då tänkte jag att om jag klarar av det sorgsna vädret här, så kan jag tänka roligt sedan. Det var väl bra!
Eftersom jag strax ska åka till farfars grav, så får du lite tråkiga bilder redan nu. Då kan du också titta på dem, så kan du vara glad resten av dagen.


Hej så länge
Sverker

Leg. minnesmästare

MÖRKT Fastän klockan var över nio när bilden togs, så lyser garagelampan fortfarande. Syrenens blad faller snart av, men om du tittar noga, så finns vårens knoppar redan på plats.

BLOMMA Än hittar man en och annan blomma, när man är ute och går. Den här blomman lyste upp dagens morgonpromenad. Om du undrar vad den heter, så heter den vit blomma.

ÖVERGIVET Ingen bor i gästhuset och utegruppen lockar inte till morgonfika där. Haf min husse varit duktig, så hade möblerna stått under en ful presenning. Han är inte duktig.

INNE Inne i mitt hus är det väldigt mörkt. Tittar jag ut, så blir det inte mycket bättre. Det är mörkt där också. Inte ens fåglarna flyger omkring.

2 kommentarer:

  1. Jag blev glad redan av dina bilder, Sverker, så fina! Speciellt gillar jag den första, det ser ut som om en slända har landat med utbredda vingar.
    Du gör rätt i att tänka på alla fina minnen som vi har av älskade fyr- och tvåbenta vänner.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det tycker jag vi alla ska göra. Tänk på roligt och inte tycka synd om sig själv. Dock vill jag tillägga att lite synd om mig är det.

      Radera