29 oktober 2014

Här var det nästan totalstopp

DISKBÄNK Här var det alldeles nästan totalstopp på avloppet. Det hade varit så det senaste halvåret. Det syns inte på bilden, men det är alldeles sant.

Senaste halvåret sådär har husse använt diskbänken synnerligen sparsamt. Det har berott på att vattnet inte har runnit ut. Eller runnit ut synnerligen långsamt, rättare sagt. Väldigt synnerligen långsamt. Så äntligen fick jag husse att handla.

Husse tog sig äntligen samman och ringde till rörmokaren. Husse beskrev avloppssymtomen noga och omständligt.
– Det är inget för mig, sade rörmokaren som var här i samma ärende för ett år sedan.
– Stoppet måste sugas ut.
Hur ska husse orka det, tänkte jag.
Det visade sig att det inte var min husse som skulle suga. Istället kom det alldeles nyss två stora dammsugare, som luktade vansinnigt gott.
Dammsugarslangen lades ut av dammsugarskötarna ända från garaget och sedan in igenom köksfönstret. Och så sög de på avloppsröret. Det tjoffade och skakade och smällde och ut genom slangen for allt skräp som hade samlat sig de senaste 30 åren. Det lät som det var väldigt mycket.
Nu rinner det så väldigt bra från diskbänken. Äntligen kan husse stå och diska hela tiden. Min husse älskar att diska.
Nu är det dags för min promenad. Jag hopaps att min husse orkar gå ganska långt. Annars är det synd om mig, för vi har bara gått morgonpromenaden.

Hej så länge
Sverker

Leg. fastighetsskötare

HÄLSA Först hälsade jag på den ena dammsugarfarbrodern och sedan den andra. Båda ville väldigt gärna klappa mig och det förstår jag mer än väl. Så trevlig och stilig som jag är.

SNÄLLA Jag förstod genast att de här farbröderna skulle vara väldigt snälla. Jag skällde inte en. Kör man dammsugare som luktar så gott, så måste man vara snäll.

KONSTIGA Inte bara att de här dammsugarna är väldigt stora. Det konstigaste är att de kan suga vatten också. Det kan inte husse med vår dammsugare.

DAMMSUGARSLANG Som du själv kan se var det en vansinnigt tjock och lång dammsugarslang. Att dra den ända till köksfönstret var inte lätt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar