23 april 2014

Sällan har jag haft så här risigt väder

SPANING Från min utsiktspunkt kan jag bara stå och spana ut över bränningarna som någon piskar upp.

Precis just som allt ris hade avlägsnats från min gräsmatta, så slår någon till igen. Någon ordnade så det blev väldigt blåsigt. Om det är väldigt blåsigt, så trillar det ner ris på gräsmattan. Någon är elak och ondsint.

För en gång stund hade jag fått husse till att göra en arbetsinsats. Visserligen ganska medioker, men det måste ändå ses som en milstolpe. Nästan alla kvistar, stora som små, hade han avlägsnat från gräsmattan. Den var näst intill kvistfri. Det kunde man inte säga om skogen. Där får man inte slänga kvistar, så jag vet inte var mina kvistar hamnade.
Men då såg någon att min gräsmatta var redo för Stig, min robotklippare.
– Här ska banne mig inte klippas, sade någon och skrattade elakt.
Sedan började någon att blåsa så till den vida pass, att gräsmattan ånyo började fyllas med kvistar.
Vi får se hur länge någon orkar vara elak och grym. Risken är att någon är sådan av naturen mot naturen.

Hej så länge
Sverker

Leg. inblåst

VÅGOR Du ser själv vilka fasansfulla brottsjöar som vräker sig upp över min hamn. Man får hoppas att någon inte förstör hamnen ännu mer, som någon gjorde med hjälp av isen för några år sedan.

SLITER Du kan själv se hur någon sliter och drar i kvistarna på mina björkar. De kämpar tappert för att hålla sig kvar, men till sist så orkar de inte längre. Då hamnar de på gräsmattan eller garageuppfarten.

KVISTRIKT En liten detaljbild av min garageuppfart. Den var kvistfri när jag lade mig igår kväll. Den är inte kvistfri nu. Någon har fyllt den med björkris.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar