26 april 2014

Resursmatte kom och räddade mitt fula hus

STILIGT Detta är en väldigt stilig bild. Blommorna är väldigt fina också. Så bra kan det bli om min resursmatte kommer med blommor till mig och sedan planterar efter mina anvisningar.

Det är allt bra tur att jag har en resursmatte. Igår lekte husse med vatten hela dagen. Det tog hela dagen att lägga i en pump och göra rent en groddamm.
Jag tyckte ju det var viktigare med blommor. Som tur var tyckte min resursmatte det också.


När min resursmatte läste min klagande blogg, så var det hon som satte fart. Hon kom utfarande till mig med bilen full med blommor.
Så följde hon mina anvisningar och hux flux så var det fint hemma hos mig. Husse såg sin chans att leka med vatten, så han vattnade de nyplanterade blommorna med sin vattenkanna.
Han fortsatte sitt vattentema och värmde lite vatten, så han kunde göra kaffe till sig och till resursmatte.
Det bjöds på bullar också. Goda bullar, så vem hade bakat dem? Jo resursmatte förstås.
Husse bakar aldrig numera, fastän jag är i behov av både bullar och kakor.

Hej så länge
Sverker

Leg. blomsterkung

FÖNSTERBLOMMOR Nu har det blivit fint i blomlådan vid fönstret också. Resursmatte tänkte på allt. Nu slipper jag skämmas om det kommer någon och hälsar på.

DETALJBLOMMOR Om du kryper närmare grytorna vid dörren, så är det här vad du får se. Visst är det fint?

VÄLFÖRTJÄNT Efter hårt arbete hade min resursmatte gjort sig förtjänt av kaffe och extragod bulle. Fast bullen hade hon förstås gjort själv. Husse hade inte förtjänat att få något.

DAMM En liten detaljbild av husses damm. Han är så stolt, eftersom man kan se botten. Du ser också en kabbleka han planterade för minst 10 år sedan. I vattenspeglingen ser du att mina björkar är utslagna. Lite fint är det allt, men det gamla vattnet smakade bättre.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar