21 mars 2014

Plastikoperera dig för bättre självkänsla

VI Detta är jag och min husse. Eller skönheten och odjuret kunde man också säga. Den ena är fulländad (=jag), den andre är fuländat (=husse). Idag ska jag visa hur du kan förbättra ditt utseende.

När min husse som vanligt satt och zappade mellan TV-kanalerna, hampade det sig inte bättre att han stannade till ett kort tag på den danska kulturserien Generation plastik. Jag lät mig genast inspireras till förbättringar på mig och min husse.

Om man som jag har en husse som är så fruktansvärt ful och menlös, rycker man gärna tag i sista halmstrået. Sätt kniven i honom, säger jag bara. Fyll upp med fett, Botex och silikon.
Själv är jag redan fulländad, både till kropp och själ. Men det skulle kanske vara roligt att vara mer än fulländad? Nu kan ju inte jag pumpa upp brösten, så de blir stora som väderballonger, men jag har andra delar som kanske kunde markeras bättre. Detta skulle öka självkänslan betydligt!
Vad gäller husse blir varje ingrepp en förbättring.
De förslag jag visar på bilderna är inte riktigt riktiga. Bilderna är manipulerade bara för att visa hur fint det skulle kunna bli.
Tycker inte du också att vi skulle bli finare? Kom ihåg att det är fullständigt onaturligt att vara naturlig.

Hej så länge
Sverker

Leg. skönhetsideal

PROFIL Precis såhär ser en fulländad profil ut på en fulländad hund. Men skulle man kunna få profilen mer än fulländad? Låt oss gå till nästa bild.

FÖRBÄTTRAD Med enkla medel kan man bli mer än fulländad. En lätt diskret förstorning av öronen, markera att det verkligen rör sig om en spets. Även nosen kan må väl av en försiktig och återhållen förstoring, bara för att markera att nosen är hundens viktigaste organ. På det hela taget är jag mer än nöjd.

MES Så här ser en riktigt mesig mes ut. Som du ser är det husse. Att förbättra honom är en riktig utmaning även för den skickligaste skönhetsexpert (=Sverker). Men jag har gjort ett försök på nästa bild.

BÄTTRE Bra kan det aldrig bli, men kanske bättre. En liten diskret uppnäsa piffar till ansiktet lite grand och ger husse en egen profil. En vanlig förlängning av öronsnibbarna sitter inte helt fel heller. En sak som ingen, jag säger INGEN, klarar sig utan är läppförstoring. Sutarna är ju bra naturliga föredömen där. Husse, som är ett hopplöst fall, har bara fått en liten, liten förstoring.

YNKLIG Du ser själv att en sådan husse inger ingen respekt hos någon. Även med ansiktsingrepp, så faller han platt till marken. Nej, här behövs det krafttag.

PONDUS Se där! Nu har jag lagt dit lite pondus. En rejäl silikonmage är vad husse skulle behöva lägga till den han redan har. Nu skulle han nästan kunna bli chef. Fast inte över mig förstås.

SVANSFÖRSTORNING Visst finns det västgötaspetsar nästan utan svans helt och hållet. Inget fel med det. Jag är väldigt tolerant så. Men det är stiligare med svans och att försiktigt förstora den stiliga svans jag har, skulle göra mig ännu stiligare. (Dessutom sätta de svanslösa på plats.) Eller vad tycker du?

7 kommentarer:

  1. Du Sverker behöver inte någon plastik men husse blev ju väldigt stilig med
    förstorad näsa och öron plus sina läppar och en rejäl silikonmage.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sämre kan han ju knappast bli. Samtidigt är det väldigt svårt att göra mig bättre.

      Radera
  2. Gör ingen plastikoperation, både husse och Du (särskilt Du) duger som Ni är./E-beth

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag vet att jag är fulländad. Husse är ett hopplöst fall och det skulle kosta alldeles för mycket för att rätta till naturens värsta misstag bara hjälpligt.

      Radera
  3. Nej, nej, Sverker du är snyggare utan diverse plastikoperationer även husse klarar sig utan.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Husse kan det ju aldrig skada med lite ingrepp.

      Radera
  4. I like the originals better in both cases - Bebbe looks as though the baby is due in the next month or so!

    SvaraRadera