9 november 2013

Min husse har lämnat mig

MOTORVÄG Det syns tydligt att husse är på väg någonstans. Fast jag vet inte vart. Skitväder tycks han ha, vilket är rätt åt honom.

Igår packade vi. Husse kläder och jag packade mat. Nu skulle vi minsann ut och åka! Kul! Det är precis vad jag önskar. Det är alltid roligt att komma bort till nya ställen.

Först tog vi en liten tur till min resursfamilj. De var inte hemma, men jag tog en tur till köket. Det kan ju alltid finnas något där. När jag som bäst höll på med min undersökning, så stängdes dörren. Jag hörde min bil åka iväg.
Så fick jag ett Instagram. Husse var på väg någon stans utan sin Sverker. Skandal!
Sedan kom det ett Instagram till. Bilden föreställde en pizza och min Agnes.
Nästa bild kände jag igen. Det var utsikten från min Agnes fönster.
Slutligen idag kom det en bild på soluppgången i Uppsala. Tur att jag inte är där.

Hej så länge
Sverker

Leg. övergiven

PIZZA ”Synd att du inte var här Sverker. Det blev mycket pizza över, som du kunde ha fått.” Vad är det att skriva till en övergiven hund. Det är min Agnes, men var är de?

UTSIKT Nu känner jag igen var de är. Detta vackra hus ligger i Flogsta i Uppsala. Den arkitektoniska fullträffen ser man om man tittar ut genom Agnes fönster.

SOLUPPGÅNG Varje dag fotograferar husse soluppgången. Det här är dagens. Rätt åt husse!

2 kommentarer: