25 september 2013

Registrerades vid åtta veckors ålder

REGISTRERAD Det är inte bara jag som finns i registret. Nej då, de har med mamma, pappa, farfar, farmor, morfar, mormor, farfarsfar, … och så vidare. Dessutom finns det uppgift om hur jag placerade mig i utställningen jag var med på.

Trots att jag aldrig har begått något brott (som jag åkt fast för eller straffats för), så förekommer jag i Kennelklubbens register. Även alla mina släktingar finns med där. Jag var registrerad från bara åtta veckors ålder, då jag bara var en liten valp. Detsamma gällde alla mina syskon.

Jag har alltid levt ett mycket laglydigt liv. Visst har det försvunnit en och annan matbit från dukade bord, men vem kan påstå att det var jag? Jag har alltid hunnit hoppa ner innan någon har sett mig.
Jo, jag har skällt lite då och då. Somliga kanske inte uppskattar mitt skall, men jag är faktiskt ett tjuvlarm. Det är ett av mina jobb.
Men jag kan valla såväl kvigor som gymnasieungdomar och barn. Det är synnerligen lagligt! Jag höll ordning på min Agnes när hon var liten. Jag är inte bara allmänt dekorativ, jag är snäll och vänlig också.
Varför ska jag då registreras? Är det för att jag är en västgötaspets?

Hej så länge
Sverker

Leg. registrerad

ORÄTTVIST Ser du den fula katten? Det är Lucy. Hon är en före detta gatflicka i Toulouse. Den stiliga västgötaspetsen är jag Sverker. Jag undrar vad för brott Lucy begick i Frankrike. Hon satt fängslad i alla fall i en trång bur enligt min Agnes. Hon är INTE registrerad, men jag är det.

VILAR Ja, jag ligger här för att skydda min husse. Om du tror att jag har somnat på min post så tror du fel. Jag vilar bara ögonen. Det är inget brottsligt i det.

HOPP Det enda jag kan göra är att leva på hoppet. Antingen att jag stryks från alla register, eller att Lucy och husse också hamnar i ett.

2 kommentarer:

  1. Jag kan lova dig att husse finns i samma register. Han står som "Ägare" vilket man kan ifrågasätta. Det är ju DU som äger husse!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jasså. Du finns det ju sakfel i registret också. Jag vet att jag fick Agnes, men hur det är med husse vet jag inte.

      Radera