24 september 2013

De bästa presenterna till en nyfödd baby

VERKTYG En välutrusad verktygslåda är ett måste för en nyfödd pojke. Jag satsade hårt direkt. Undvik leksaksverktyg, då man inte ens kan slå i en spik i golvet med en plasthammare!

Min lillresursmatte har precis just fått en son. Hon har fått honom tillsammans med sin pojkvän.
När något sådant händer i familjen, så ska man köpa presenter till den nyfödde. Då är det tur att husse har mig.


Det är väldigt viktigt att du ger presenter som den lille babyn har nytta av och roligt med. Du ska alltså kombinera nytta med nöje och det är precis vad jag har gjort.
Du ska också tänka på att pojkar ska ha blått och flickor skärt. Pojkar tycker om bilar och att greja och ha sig. Flickor tycker om dockor och att laga mat och städa.
Med dessa enkla regler i huvudet ar det bara att shoppa loss.
Att du ska lyckas lika bra som jag, är dock knappast troligt. Jag är expert!

Hej så länge
Sverker

Leg. barnexpert

PRESENTERNA Pysen och hans stolta pappa med Pysens presenter. (Pysen heter inget riktigt än, så han kallas Pysen. Har han tur kommer han heta Sverker.) Du ser verktygslådan, ett fint diplom som berättar att han är hedersmedlem i Sverkers fanclub. Övriga presenter kommer på bilderna nedan.

MELLANMÅL Här ser du honom med en tuff bodydress och mellanmålet.

STOR Hej, säger Pysen och vinkar glatt. Den tuffa bodydressen är lite stor. Kom ihåg att det är bättre att köpa för stora kläder än för små. Små barn blir lätt stora. Se på min Agnes!

URTUFF Ska du köpa en bodydress så se till att den har ett riktigt tufft tryck. Bättre än så här kan det inte bli, skulle jag vilja säga.

MELLANMÅL Ska man orka spika i golvet och såga i möblerna så vill det till att få lite extrakraft. Att bara livnära sig på mjölk blir lätt lite enahanda, så det är bra om man kan sticka emellan med lite stärkande nyttigheter. Därför skickade jag med lite uppiggande choklad till pysen.

12 kommentarer:

  1. Tack för tipset! Blir en bra doppresent till min lillmattes lillpys! Inget genustrams här inte! /Lu

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du ser, vad bra att jag kan hjälpa till.

      Radera
  2. Du är verkligen experten, Sverker.....

    SvaraRadera
  3. Jag såg världens sötaste lilla västgötaspetsfröken på TV (Gokväll) ikväll. Såg Du henne och hur hon charmade programledaren./E-beth

    SvaraRadera
    Svar
    1. Är det den som brukar vara med? Hon är ganska söt. Jag såg inte idag.

      Radera
    2. Ja, hon har en matte som heter Barbro, som hon tar med sig till programmet.

      Radera
    3. Då har jag sett henne innan. Jag tycker nog att jag också skulle få vara med.

      Radera
  4. Vilken jättefin body! En riktig toppenpresent!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tycker nog själv att den var väldigt lyckad.

      Radera
  5. Pysen tackar så mycket för presenterna! Tror dock att pappa kommer gömma verktygslådan innan det börjar spikas i kajaken (eller golvet för den delen...)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Lite elakt tycker jag. Pysen måste ju få utlopp för sin kreativitet.

      Radera