12 juni 2013

Tack för all uppvaktning på min stora dag

ÅNGLOK Det här fina kortet fick jag av min kompis Måns i Nässjö. Han har visat mig just det loket när vi var i Nässjö. När husse var liten, åkte han ånglok till skolan varje dag mellan Rödeby och Karlskrona.

Ett tack till alla som uppvaktade mig på min födelsedag, när jag fyllde jämna 13 år. Det är stort att ta steget in i tonåren. Det är alltid uppmuntrande att få lite extra med glada tillrop en sådan dag. För att inte tala om tårtan från min resursfamilj!

Men jag har fått post också, minsann. Det är lite spännande att gå till brevlådan runt min födelsedag.
Kommer du ihåg min kompis Måns i Nässjö? Han skickade ett fint vykort på ett tåg med ett ånglok i spetsen. Jag och min husse har faktiskt sett just det ångloket, när vi var på tågsläpp vid lokstallarna i Nässjö i våras.
Sen fick jag också ett fint sommarkort från två beundrare. Och inte bara ett kort, det fanns ett vidhängande paket också.
– Vad kan det vara, undrade husse.
Jag kunde direkt säga att det var ett tuggben. Det kände jag på lukten. Tack så mycket. Jag har redan gömt det, för att kunna plocka fram det vid högtidliga tillfällen.
Men vilka är mina beundrare?

Hej så länge
Sverker

Leg. tacksam

MÅNSKORT Här kan du se vad Måns skrev till mig. Ja, jag måste säga att jag var inte helt koppelfri min födelsedag, men nästan. Idag har jag inte haft koppel på mig än.

PAKET Ja, det var inte bara ett paket. Det var ett fint kort också. Husse undrade vad det fanns i paketet. Han måste ha dåligt väderkorn, det kändes ju direkt.

TUGGBEN Oj, ett tuggben, sade husse. Det visste jag hela tiden. Tuggben är det bästa jag vet, så jag blev jätteglad. Men jag är lite sur, för jag fick inte gömma det ute.

INTRESSANT Tänk att det kom en turistbilaga till tidningen häromdagen. Vem tror du jag ser där? Jo, min kompis Måns i Nässjö! Det är Måns och jag som förekommer frekvent i tidningen.

KÄNDIS Om du trycker på bilden så blir den större. Då kanske du kan läsa vad det står. Om man är så ofta som Måns och jag i tidningen, så blir man kändis. Då kanske man får gå före i köer.

3 kommentarer:

  1. Det blir du och jag Sverker. Då kanske vi får VIP-biljetter till alting också

    SvaraRadera
  2. Du är för mig den störste kändisen i Tranås, så jag hoppas Du har företräde överallt!/E-beth

    SvaraRadera