9 juni 2013

Maten var inget att oroa sig för

FÖDELSEDAGSFRUKOST Precis så här ska det se ut när man förbereder en födelsedagsfrukost till mig. Vanlig mat, men förstärkt med falukorv. Jag tycker nog att den vanliga maten är onödig, om man ersätter den med lite mer korv.

Det visade sig att de farhågor jag hade igår var fullkomligt onödiga. Jag orkade äta upp min frukost, jag kunde äta fort nog och jag visade den stort intresse. Särskilt idag när det var födelsedagsfrukost.

Jag åt visserligen extrafort idag. Det ska man göra om maten är förbättrad med korv, eller något likvärdigt. När jag hade ätit färdigt så var känslan den gamla vanliga känslan jag hade när jag inte var tonåring: det var alldeles för lite mat.
Det här verkar lovande för den fortsatta tonårstiden.

Hej så länge
Sverker

Leg. hungrig

DELIKATESS Naturligtvis var det extragod mat idag. Fattas bara annat när jag fyller jämna 13 år och tar ett jättekliv in i tonåren.

TOMT Matskålen ser ut som vanligt när jag ätit klart. Den är tom. När Lucy har ätit klart är hennes matskål inte tom, utan det fick jag hjälpa henne med när hon bodde hos mig.

SMASKENS Ja, det var det. Efter en god och närande frukost, kan det vara bra att slicka rent nosen. Där kan det finnas lite rester kvar nämligen. Reservproviant kan man säga.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar