16 maj 2013

Husse hämmar hungrande hunds hugnad

HÄMMAD Fjättrad i ett koppel står jag här och blickar ut över väldoften. Det var den här bilden husse skulle ha. Den fick han.

Inte nog med att jag får svälta, jag får inte ha något roligt heller.
Ta i går till exempel när husse och jag var ute och gick, då kopplade husse mig bara för vi passerade en nygödslad åker.


Det hände sig just när vi kom till säteriets åker att det började spridas ljuvliga dofter, i takt med att det spreds gödsel på åkern.
– Kom hit Sverker, det var husse som kallade.
– Det är bäst att du är kopplad, annars rullar du dig bara i skiten, fortsatte han sitt vulgära orerande (=skitsnack).
Jag blev stött. Min husse litar inte på mig.
– Vi kan ju ta en bild när du står och suktar efter väldoften, tillade han ironiskt.
Det var precis vad vi gjorde. Jag märkte att han inte höll i kopplet ordentligt, så det blev flera bilder.
Nu luktar jag gott.

Hej så länge
Sverker

Leg. parfymör

BÖRJAN Så här såg det ut när vi kom. Borta vid ladugården åker gödselspridaren iväg efter väluträttat värv. På åkern kommer en traktor och plöjer ner kodyngan i jorden. Det gäller att passa på snabbt, om det ska bli något, men jag var ju kopplad.

LYCKA 1 Så här går det till om du vill lukta gott. Du börjar med att borra ner huvudet i parfymen, samtidigt som du lägger dig på sidan.

LYCKA 2 Intag ryggläge och vrid dig fram och tillbaka, som en ål ungefär.

LYCKA 3 Dags för sidorna. Lägg dig först på ena sidan och gå med bakbenen, eller frambenen, så du kasar fram. Ta sedan den andra sidan. Tyvärr kan jag inte visa mer, eftersom husse avbröt mina övningar genom att dra i kopplet. Helt misslyckat var det dock inte.

2 kommentarer:

  1. Och sen blev det badbaljan när du kom hem, va? Min matte envisas med att bada mig så fort jag har parfymerat mig. :-(

    SvaraRadera
    Svar
    1. Husse trodde inte att jag hade lyckats parfymera mig, men jag blev avslöjad efter vi lagt oss. Ja, det blev bad så småningom.

      Radera