13 maj 2013

En trevlig men delvis onödig resa till Mantorp

SPANING Jag, Sverker, sitter i min Pers knä och spanar mot den öppna dörren efter den fula franska kattan Lucy. Tror du hon kom? Nej, inte ett spår efter henne.

Efter min fantastiska artikel om min Agnes, som jag hade igår, tänkte jag att jag skulle följa upp med en intressant artikel om min Agnes katta Lucy. Då denna numer bor hos min Per, så beordrade jag min privatchaufför (=min husse) att ta mig till Mantorp.

Min Per har lovat att fotografera ”En dag i kattan Lucys liv”. Detta låter dock vänta på sig. Hans kamera har inget minneskort, eftersom det har gått och gömt sig. Jag tänkte att husse kunde fotografera till min artikel. Men ingen katt dök upp. Hon får komma och gå som hon vill. Ingen ordning alls.

Nästa gång jag åker till min Per hoppas jag att Lucy är hemma. Jag har många spännande och välformulerande frågor att ställa till henne. Ta till exempel dessa mästerverk:

Får du äta dig mätt, eller får du svälta som jag?
Varför slåss du med andra större katter och inte bara med de mindre?
Du skulle banta sade veterinären. Hur går det med viktminskningen?
Är det bara zombies som bor i Mantorp, eller ser de bara ut så?
Få du fördiska efter Per?
Har du någon västgötaspets att leka med?

Som du ser var det ganska många spännande spörsmål jag har att fråga den före detta gatflickan i Toulouse, om hon bara hade hållit sig hemma när jag kom.
Men jag fick i alla fall en kaka av min Per.

Hej så länge
Sverker

Leg. toppjournalist

FARVÄL Efter att ha tillbringat flera timmar hos min Per, var det bara att åka hem. Fast jag var ju inte där i onödan, eftersom jag fick träffa min Per som gav mig en kaka.

4 kommentarer:

  1. Synd, hade varit roligt att se kattskrället!
    Har hon snott tuggbenet du gömde i din Pers soffa? Kanske därför hon höll sig undan! / Lu

    SvaraRadera
  2. Nej då. Tuggbenet låg kvar. Även det hemliga i fåtöljen. Nu ligger de bägge på hemligare ställen, som jag inte tänker avslöja. (Pers säng och under mattan vid tv:n)

    SvaraRadera
  3. Det hade varit kul få en liten rapport om Lucys nuvarande liv. Hon verkar inte så hemmakär precis, kanske mött någon kattherre i kvarteret!/E-beth

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är efteråt för henne att möta herrar. Hon är mestadels hemma, men kan komma och gå som hon vill. Det kommer att komma en dygnsrapport om Lucys liv så småningom. Fast det blir nog äta - sova - gå ut - äta - sova - gå ut - äta - sova - gå ut - äta - sova - gå ut - äta - sova - gå ut - sova.

      Radera