21 mars 2013

Usch, nu drömmer jag mig bort istället

SOLSKIVA Detta var all sol jag fick idag. Dessutom är det riktigt kallt och det blåser så det står härliga till, vilket inte syns på den trista bilden. Nej, nu vill jag inte längre!

Vad är det här för något. Ingen värmande vårsol. Inga många grader, i alla fall inte plusgrader. Det är bara elände och kallt.
Nej nu blundar jag och går till drömmarnas rike.


I min dröm är det alltid sommar. Inte för varmt, men tillräckligt varmt så att ytterdörren alltid står öppen. Då kan jag gå ut och in igen precis när jag vill.
Jag kan gå till husses sunkiga damm och dricka vatten. Det kan jag göra ner vis sjön också.
Agnes är hemma och Per kommer och hälsar på då och då. Det är roligare att gå på promenad om man är flera. Husse är lätt att tröttna på.
Vi kan jobba i trädgården, eller bara sitta nere vid sjön och ha trevligt.
Så öppnar jag ögonen och är tillbaka i den hårda verkligheten. Drömmen bara försvann.

Hej så länge
Sverker

Leg. drömmare

MYSA Att sitta nere vid sjön med Agnes, eller någon annan, är trevligt och mysigt. Så tillvida de inte för för sig att de ska bada. Det är oherhört påfratande att vara badvakt.

ROLIGT Att gå ut och gå med Per är alltid roligt. Vi har så mycket att språka om. Ännu roligare blir det om till exempel Agnes följer med. Husse är också välkommen som promenadledsagare.


SLITSAMT Det kan tyckas vara slitsamt att röja i trädgården – och det är det. Särskilt för mig som ska ha uppsikt över allt och se till att arbetet uförs på rätt sätt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar