26 februari 2013

Nu har kriget brutit ut här

VÄRMESUGARE Efter att solen så förtjänstfullt värmt upp både min tomt och min päls igår, dök denna värmesugare upp. Den sög åt sig all värme som fanns. Faktiskt så mycket så den började glöda.

Kom du ihåg när jag skrev att om att vårsolen nog har kommit? Det var ju igår, som jag gjorde det.
Men jag hann knappast glädja mig förrän månen förklarade krig och sög avundsjukt åt sig all den sköna värmen som solen hade gjort. Månen var så omättlig så den började glöda.


När det blev kväll igår, så sjönk temperaturen snabbt. Från +2C till -12C. Hur kunde det komma sig, undrade jag? Så såg jag svaret. Det var den vanligtvis vita månen, som hade sugit åt sig all värme. Så mycket så att den präktigt fulla månen hade börjat glöda.
Idag vaknade jag till en kall morgon. All värme var ju stulen av fyllot, men så såg jag solen som kämpade sig igenom morgondimmorna för att kunna värma mig.
Jag skyndade mig ut för att kontrollera om solen hade någon temperatur kvar efter gårdagens urladdning, och det hade den. Nu är det faktiskt varmare än igår. Jag har +3C just nu, så där fick den dumma månen.
Och solen värmer min päls ännu mer!

Hej så länge
Sverker

Leg. månhatare

KÄMPE I morse fick solen ta i allt vad den kunde. Det var dimmor som skulle bort och luft som skulle värmas. Men kriget mot månen hoppas jag och tror jag solen vinner.

TEST Jag passade på att testa solen när jag var ute. Jo, sidan jag hade mot solen, var klart varmare än skuggsidan. Heja solen!

2 kommentarer:

  1. Ser att du njuter av värmen från solen! Här i söder är det mest grått och kallt. Snygg bild på det där fyllot! /Wi o Lu

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack. Det är husses onödigt dyra objektiv som tog bilden. Solen kanske skiner hos dig i morgon?

      Radera