8 januari 2013

Min reklamkampanj ska rädda husse

SMYREKLAM Att smyga in extraviktiga budskap bland vägskyltar, har visat sig ganska effektivt. Jag har gjort det tidigare när husse var på rymmen i Frankrike. Här passerar han varje gång han ska åka och handla och det ska han väl då och då.

Nu kämpar jag för min husse, som är riktigt illa ute i utlandet. Vad jag förstår så finns det mycket god mat där och trevligt sällskap, men ingen som fördiskar.
Att leva så kan vara direkt skadligt för vilken husse som helst.
Därför har jag nu börjat dra i alla trådar för att få hem husse till sin Sverker, som gärna selektivt hjälper till i hushållsarbetet.


Det är inte så att jag vantrivs på något sätt hos min resursfamilj, men husse är ju ändå husse. Han har bättre förståelse för att västgötaspetsar behöver fördiska flera gånger varje dag. Visserligen har jag fått konkurrens från min Agnes franska katta Lucy, men lite är bättre än inget. Fast helst så nöjer jag mig med mycket.
Nu har jag förstått att min Agnes åkte hem i går, även om hon åkte fel från flygplatsen och hamnade i Uppsala.
Jag hoppas husse hittar rätt när han kommer och det väldigt snart.
Hej så länge
Sverker

Leg. propagandachef

SMÅVÄNNER Hoppas husse såg en av mina småvänner när han var på besök i fjärilshuset. Visserligen hann min kontakt inte dekorera alla fjärilar med mitt viktiga budskap, men jag får tro att husse såg någon. Dessutom ska husse fatta vinken, vilket kanske är värre.

2 kommentarer:

  1. Hoppas verkligen att Husse ser och hör dina varningar och skyndar sig hem till dig. Å andra sidan kan man ju förstå att han tycker det är jätteroligt att få vara tillsammans med din familj "over there"! Ha det så gott Sverker hälsar Lotus

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men det är dags att han tar sitt ansvar för mig och Lucy. Jag behöver fördiska och Lucy behöver värma sig hos mig på nätterna.

      Radera