7 januari 2013

Effektiv snabbantning från tjock till smal på nolltid

TJOCK Det var med största tvekan jag ställde upp på denna bild. Jag vill inte förknippas med något så mossigt som en tjock-TV. Fast vi kan låtsas att bilden är tagen på ett museum. Kulturell vill jag gärna vara.

Jag skäms nästan för att säga det, men fram tills i dag har min resursfamilj haft tjock-TV, trots mina påtryckningar.
När resursmatte bad mig att posera framför den tjocka TV:n var det med stor tvekan jag ställde upp. Att förknippas med något så urgammalt och omodernt vill jag ju inte.

I går så bestämde de sig till slut för att bli modernare. Jag fick inte följa med, för de sa att den nya TV:n är så stor att jag inte skulle få plats. Det hade varit bättre om resursmatte stannat hemma så jag fått plats. Jag är ju expert på att välja TV. Nu fick jag i stället vara ensam hemma i minst 83,5 timmar.
I dag började resurshusse att montera ihop allt. Han är inte så praktiskt lagd, så det är tur att jag hjälpte honom med att läsa bruksanvisningen och montera ihop den nya TV-bänken. Hur hade det blivit annars? Troligen helt galet.
Till slut fick han i alla fall ihop bänken och har fått igång TV:n. Nu poserar jag gärna på bild.

Hej så länge
Sverker

Leg. bantningstekniker

OTEKNISK Resurshusse hade det svettigt värre, när han skulle skruva ihop TV-bänken. Det var tur att jag fanns där och kunde ge anvisningar, annars hade min resursfamilj inte kunnat titta på den nya smal-TV:n än. Skruvar är inget för kemiingenjörer, de ska laga mat till mig.

SMAL Det kan väl inte bli bättre än så här? Möjligtvis om jag hade varit med i tre upplagor, men man kan inte begära allt av resurshusse. Han är inte så tekniskt lagd.

4 kommentarer:

  1. Inte bara tv:n som smalnat av. Vi tycker nog att du ser lite svältande ut själv också! Får du ingen mat? Synd att du bor så långt bort annars hade vi gärna bjudit dig på pyttipanna idag! / Wi o Lu

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är det hemskt. Min resursfamilj har bantat mig och inte får jag förrädiska heller. Jag lider!

      Radera
  2. Gullig Bild ;) Kom ihåg - det är inget fel med att vara lite mullig x)

    Kika in vår första agilityträning för iår - massor av överskottsenergi efter 4-3 veckors vila http://jackieie.blogg.se/2013/january/spikes-traning-forsta-for-i-ar-61-januari-2013.html

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så där snabb är inte jag. Och framför allt inte husse. Jag utför alla hinder i mer behagligt tempo.

      Radera