1 december 2012

Lucy är inte precis någon vinterkatt

FEGIS Lucy var orolig idag på morgonen. ”Törs jag gå ner där du står, Sverker? Oh, vad du är modig!” Jag fick uppmuntra den fula franska kattan att ta de avgörande stegen ner på marken. Hon är jättefeg.

Ack nu är det vinter,
och Lucy hon slinter
i bukter och finter
hurra! Hurra

Någon vinterkatt är ju inte Lucy precis. Idag är det första dagen i julmånaden och vi har både kallt och lite snö. Det är inget som Lucy direkt tycker om. Och mer snö har vi fått sedan bilderna togs i morse.
Jag däremot är en tuff och stilig västgötaspets och har inget emot vintern. Mera snö till alla västgötaspetsar! Vintern är bättre än en varm sommardag. Då kan det bli för varmt.
Lucy däremot lägger sig gärna framför kakelugnen eller ovanpå en fönsterbräda över ett varmt element.
Husse är mer åt katthållet. Han tycker inte heller om när det är kallt och snö.
Hej så länge
Sverker

Leg. vinterhund

SKÄMMIGT ”Hjälp! Dörren är stängd. Jag kommer inte in.” Tänk att behöva dela hus med en så feg katt. Hoppas ingen hörde henne, det hade ju varit skämmigt.

ORÄDD Här är det en som törs spankulera omkring på min väg i morgonskymningen. Det är jag det! Lucy låg hopkurad nära dörren under hela min promenad, fastän hon kan klättra i körsbärsträdet. (Det verkar roligt.)

VINTER Nu kan du själv se att det är vinter här. Nu väntar jag bara på att det ska bli is på sjön. Då ska jag ta med husse ut på ispromenader. Om det inte är blankis, för då är det inte roligt när jag halkar hela tiden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar