29 november 2012

Spaning efter missing misse i ovädret

KATTVÄDER Idag är det ett riktigt kattväder som du ser. Blåsten ligger på från ost och snökornen far runt i horisontella linjer. Just denna dag har Lucy rymt igen. Jag spanar förgäves efter henne.

Dagen började som vanligt. Husse, Lucy och jag gick och hämtade tidningen klockan sex. Sedan fick Lucy och jag vår frukost. Vi gick alla ut igen vid 7.47-draget. Sedan dess har vi inte sett Lucy.

Husse och jag tog vår vanliga korta morgonpromenad och sedan åkte vi till stan. Vi såg ingen Lucy som ville gå in i huset innan vi åkte.
Alltid, nästan, när vi kommer hem, så kommer Lucy och möter mig. Men inte idag.
Vi har ropat, vi har letat men ingen Lucy har synts till.
Det är inget väder för franska katter idag. Knappast ens väder för en västgötaspets.
Om du ser henne, så säg åt henne att gå hem till Sverker.
Hej så länge
Sverker

Leg. kattefterlysare

SMÅTRIVSAMT Även om hon inte kan räknas som något dekorativt inslag i hemmet, som jag är, så är det dock lite trivsamt att ha henne liggande på någon fotoväska eller bord. Dessutom är det lite trevligt med sällskap när hon är vaken.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar